Ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, vrea ca autostrada Comarnic-Braşov să fie finalizată cel târziu în octombrie 2015.

„Dorinţa noastră este ca Comarnic-Braşov să se facă în maximum doi ani de la momentul la care se dă ordin de începere a lucrărilor. Unii spun că este greu. Eu insist. Sunt încăpăţânat”, a declarat sâmbătă Dan Şova la Antena 3.

Premierul Victor Ponta a susţinut recent că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare, în 2016, dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi executată până la acel moment.

Întrebat când apreciază că va fi finalizată procedura de atribuire a contractului, Dan Şova a precizat sâmbătă că este greu de estimat, avansând însă ca termen „cel târziu” luna octombrie a acestui an.

„Este foarte greu de estimat (când se termină procedura de atribuire n.n.). În momentul în care a fost numită comisia, nici eu şi nimeni nu mai are puterea să se bage peste ce face comisia (numită de minister şi CNADNR n.n.), dar fireşte că vom utiliza mijloacele legale prin intermediul Consiliului de Administraţie să solicităm politicos comisiei să se grăbească”, a declarat Şova.

Patru companii şi asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov. Printre acestea figurează şi consorţiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care era obligat să vină cu banii. De această dată, intră într-o asociere formată din şapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA şi AKTOR CONCESSION SA.

Ofertă a depus şi CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine. De altfel, CCCC LTD a blocat şi procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Braşov, în urma unei contestaţii depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Un alt ofertant este asocierea formată din SC SPEDITION UMB SRL şi SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu.

Asocierea formată din firmele italiene IMPREGILO SpA şi SALINI SpA a depus o ofertă pentru Comarnic-Braşov. Italienii au mai lucrat în România, câştigând o licitaţie pentru construirea a 22 de kilometri de autostradă între Orăştie şi Sibiu, pentru care au primit 144 de milioane de euro.

Înainte de a fi selectat câştigătorul, premierul Victor Ponta a anunţat deja că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat.

„Cei care fac această concesiune vor pune barieră şi vor pune taxă”, a spus Victor Ponta.

Aşa l-am cunoscut eu pe Regele Mihai

Era un subiect tabu înainte de ’89. Copil fiind, apoi adolescent, am reuşit să umplu ceva din g

Da, tovarăși, era mai bine „înainte”! Să vă reîmprospătez memoria

Pentru că tot a fost 23 august şi apar pe Facebook tot felul de indivizi care afirmă că  „în

Familia Petrolului de azi

În mai bine de șase decenii de viață alături de Petrolul, mi-a fost dat să văd generații pes

Nicolae Iorga, victimă a ocupației germane

Imediat după ocuparea județului Prahova de către trupele germane, acestea au trecut la instaurare

Inline
Inline