Arta diplomației lui Jorj Mădălin Mihailovici în conversațiile cu grupările de suporteri ai Petrolului

Dragos Trestioreanu -

Arta diplomației lui Jorj Mădălin Mihailovici în conversațiile cu grupările de suporteri ai Petrolului

Deși, în calitate de CEO al Veolia România, Jorj Mădălin Mihailovici este cu siguranță o persoană foarte ocupată, societatea comercială pe care o conduce fiind parte a unei mega-companii franceze cu activitate – potrivit propriilor spuse – pe toate continentele, bucureșteanul de astăzi născut și crescut la Ploiești, în spiritul Petrolului și al culorilor galben-albastre, și-a făcut timp săptămâna trecută, în mod special, să discute cu reprezentanții suporterilor „lupilor”. Ba chiar, venind după un ceas și ceva de conferință de presă în care a prezentat, oficial, datele parteneriatului dintre Veolia Apă și Servicii SRL și ACS Petrolul 52 Ploiești, Mihailovici a acceptat să converseze, pe rând, și cu cei de la Uniunea Suporterilor Petroliști (USP), și cu cei de la Peluza 1 (P1), știut fiind faptul că aceștia din urmă s-au rupt de construcția care îi unea pe toți fanii organizați ai echipei găzarilor. Întâlnirile au fost antamate la cererea fanilor, care și-au manifestat, în ultima vreme, nemulțumirea față de o lipsă de transparență între club și simpatizanți, precum și teama existenței unui risc ca Veolia Apă și Servicii SRL să „pună mâna” pe echipa „galben-albaștrilor”, s-o confiște, pe șleau. Suporter, ani de-a rândul, al Petrolului, Mădălin Mihailovici nu numai că a înțeles pe loc că a-i ignora pe fani ar fi o foarte mare eroare, dar și că, folosind diplomația în dialog, poate dezamorsa lesne o situație ce putea escalada, nefericit. Iar tocmai de așa ceva nu avea nevoie acum trupa lui Tavi Grigore.

Nu am participat la cele două întâlniri cu suporterii, cum nici ei nu au fost prezenți la conferința de presă de oficializare a parteneriatului mai sus-menționat. În fond, așa era și normal. Adică, reprezentanții clubului și noul partener al lor să vină în fața jurnaliștilor pentru a se discuta pe tema cooperării devenită operantă, iar tot ei să converseze apoi, în afara unui cadru oficial, cu reprezentanții suporterilor, despre chestiuni pe care doreau să le discute cei din urmă. Nu numai că a fost normală despărțirea „meeting”-urilor, ci și absolut benefică.

Dând dovadă de înțelegere deplină față de curiozitatea tuturor simpatizanților, inclusiv cei neafiliați, vizavi de rezultatele convorbirii cu Mădălin  Mihailovici, avocatul Veoliei, Dragoș Ferariu (foto jos, cel din stânga) – prezentat ca juristul care se ocupă permanent de multiplele probleme de profil ale clubului, făcând-o, se vede, foarte bine -, Mircea Dridea, Cristi Vlad și, parțial, Octavian Grigore, USP a emis un comunicat cu o sinteză a discuțiilor. Ca și8 cu rezultatele concrete ale acestora. Un comunicat util și fanilor, dar și jurnaliștilor, totodată. Un act oficial prin care s-a dovedit nu numai deschiderea totală a părților, ci și conștientizarea, de către toată lumea, că USP se maniferstă ca un fel de „câine de pază” al Petrolului. Ceea ce nu-i deloc rău.

Chiar dacă, înaintea conferinței de presă, Jorj Mădălin Mihailovici a explicat că rolul suporterilor este acela de a cumpăra bilete sau abonamente, de a veni la stadion și de a-și încuraja favoriții, ceea ce este perfect adevărat, având arta diplomației, domnia sa a știut, prin discurs, să-și apropie partenerii de dialog. Deși, premisele nu păreau a fi cele mai grozave.

CEO Veolia România a deschis conferința de presă, desfășurată într-o ambianță demnă de una din Liga Campionilor, fapt pentru care s-au cheltuit destui bani, vezi și numai uriașul ecran din spatele prezidiului, ecran pe care au rulat non-stop imagini emoționante din viața de aproape 100 de ani a clubului găzarilor. Dar astfel s-a și demonstrat cine este noul partener al Petrolului. Adică, nu un neica-nimeni, precum altădată cei cu pretenții nejustificate de mare boss! Mihailovici și-a început speech-ul aidoma unui suporter, ci nu a unui om de fotbal, de care, de la o vreme, ne-am cam săturat. A prezentat bilete de la câteva meciuri-simbol ale fostei SC FC Petrolul, la care a fost prezent, a vorbit chiar și despre un pariu prietenesc prin care și-a demonstrat încrederea pe care o avea în forța echipei favorite și a evocat momente din copilăria sa alături de găzari, domiciliind aproape de stadion. Așa au putut înțelege suporterii, sau ar fi trebuit să înțeleagă, că noul partener nu este vreun om de afaceri care se face că bagă bani azi și vrea să câștige ieri! Dimpotrivă, deși se temeau de pasămite o confiscare a echipei, iată că s-au trezit față în față cu… unul de-al lor! Adică,, tot un suporter. Un amănunt a atras atunci, atenția. Mădălin Mihailovici i-a lăsat Seniorului Mircea Dridea să anunțe ce i-a cerut acesta la prima întâlnire, de la domiciliul său, în care s-a discutat despre un posibil viitor parteneriat. Paradoxal, fosta mare glorie a încercat să evite, tot diplomatic, acea declarație, însă – dovedind încă o dată că nu este om de fotbal, ci suporter adevărat! – CEO Veolia România a spus el care a fost cerința: absența lui Vivi Răchită din proiectul de asociere, pe motiv că „cine a trădat o dată o va face întotdeauna!”. Ca martor al promovării Petrolului în 2011, sub conducerea lui Răchită, Mihailovici ar fi putut să spună că fostul manager general nu ar trebui evitat dintr-o nouă construcție. Să-i condiționeze chiar prezența într-un astfel de proiect. Așa ar fi putut zice un om de fotbal. Nu și un suporter, care a ținut cont de… vox populi, incluzându-i și pe Mircea Dridea, și pe cei din USP, și din P1.

Am impresia – chiar dacă nu mă grăbesc totuși, deocamdată, să dau un verdict definitiv și inapelabil – că Jorj Mădălin  Mihailovici, este… patronul ideal pe care clubul găzarilor îl merita în istoria sa de după 1989. Asta deși nu pozează absolut deloc în numărul 1 de la FC Petrolul, în pofida faptului că, prin intermediul său și, în fapt, la persuasiunea lui, s-a ajuns la un parteneriat incredibil. Cu exemple clare, gen autocar, transferuri, echipament, mărci etc. Un gentleman, un foarte bun vorbitor, causeur – cum i-ar spune… francezii -, un bărbat prezentabil, un om de afaceri inteligent și plimbat prin lume, bașca, un mare suporter al culorilor galben-albastre – iată tabloul adevăratului boss al Petrolului! Îndrăznesc să scriu așa ceva, cu subiect și predicat, chiar dacă știu că nu-i face absolut deloc plăcere să fie numit șeful suprem al clubului găzarilor. Cum-necum însă, într-o zi, într-un un SA, tot va fi, de ce nu? Până atunci, îmi doresc să nu mă fi înșelat în privința domniei sale. Prima impresie, cel puțin, dar nu numai, a fost totuși foarte-foarte bună!

Foto: www.republikanews.ro, Răzvan PĂSĂRICĂ (www.sportpictures.eu) și Cristi STAVRI