Recent, CERT-RO a fost alertată de către diferiți utilizatori din România despre existența mai multor campanii de tip SCAM (înșelătorii), care se propagă asemănător, prin intermediul aplicațiilor de mesagerie extrem de populare, cum ar fi WhatsApp sau Facebook Messenger. De această dată, atacatorii speculează mirajul câștigurilor rapide, fără risc.

Utilizatorii primesc inițial un mesaj de la o persoană din agenda de contacte, ceea ce oferă un anumit grad de încredere cu privire la legitimitatea sursei. Mesajul în sine este formulat ca un concurs ce se desfășoară online, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică

Atrași de posibilitatea unor câștiguri imediate, utilizatorii apasă pe link-ul din mesaj și sunt redirectați de obicei către o pagină care arată ca un chestionar online. Aici utilizatorii sunt încurajați să răspundă la câteva întrebări.

În funcție de campanie, atacatorii își propun obiective diferite:

  • Colectează cât mai multe date despre utilizator (nume, prenume, adresa de e-mail, adresa de domiciliu etc.). Ulterior, aceste date pot fi vândute mai departe pentru răspândirea altor campanii de acest tip, sau chiar pentru unele legitime.
  • Încearcă să obțină bani de la aceștia, determinându-i să se aboneze la diferite servicii pentru care se plătește o taxă lunară. De obicei, dezabonarea ulterioară de la aceste servicii este un proces extrem de complicat.
  • Posibilitatea de a răspândi malware, prin convingerea utilizatorilor să instaleze diferite programe/aplicații malițioase.
  • Propagarea mesajului mai departe, către alți utilizatori, prin partajarea link-ului pe conturile de social media (Facebook, Twitter) sau prin intermediul aplicațiilor de mesagerie.

În acest moment există două tipuri de campanii scam care s-au răspândit printre utilizatorii din România: cele care oferă cupoane/vouchere cu anumite sume de bani ce pot fi folosite la cumpărături în magazin (Kaufland, Emag) sau altele, care oferă posibilitatea câștigării a două bilete de avion (Tarom, KLM, Lufthansa). Citeşte mai departe aici

Citeşte şi:

Ţeapă cu vouchere cadou la Kaufland, Emag şi Tarom pe WhatsApp. Precizările companiilor

Aşa l-am cunoscut eu pe Regele Mihai

Era un subiect tabu înainte de ’89. Copil fiind, apoi adolescent, am reuşit să umplu ceva din g

Da, tovarăși, era mai bine „înainte”! Să vă reîmprospătez memoria

Pentru că tot a fost 23 august şi apar pe Facebook tot felul de indivizi care afirmă că  „în

Cine plătește, de fapt, prețul asumării responsabilității, în fotbal? Și la Petrolul, și pe oriunde altundeva

Tot aud de ani de zile, în fotbalul românesc, cu precădere după 1989, despre asumarea responsabi

Nicolae Iorga, victimă a ocupației germane

Imediat după ocuparea județului Prahova de către trupele germane, acestea au trecut la instaurare

Inline
Inline