CONSILIUL CONCURENŢEI – INVESTIGAȚIE PE PIAŢA OUĂLOR

Daniel Dimache -

CONSILIUL CONCURENŢEI – INVESTIGAȚIE PE PIAŢA OUĂLOR

Înainte de Paşte, Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație pe piaţa producţiei şi comercializării ouălor de consum din România. Autoritatea de concurență suspectează limitarea livrărilor de ouă de consum de către cei mai importanţi furnizori de ouă, cu implicarea asociaţiei din domeniu, cu scopul de a majora artificial preţurile produselor comercializate de aceştia.
Investigația a fost declanșată ca urmare a analizei preliminare pe piaţa ouălor de consum inițiate de Consiliul Concurenței, la sesizarea Ministerului Agriculturii. Analiza autorităţii a arătat că au existat creșteri importante ale prețurilor de achiziție de către comercianți iar prețurile de vânzare la raft au crescut, în medie, cu aproape 50% în luna noiembrie față de luna septembrie 2017.
În cadrul investigaţiei, în perioada 6-22 martie, Consiliul Concurenței a efectuat inspecţii inopinate la sediile furnizorilor implicați și la asociația din care acestia fac parte, respectiv: Tonelli Holding SRL, Albert Distribution & Logistics SRL, Avicola Lumina SA, Aviputna SRL, Cortina Bioprod SRL, House Ana Tour SRL, Prod-Ovo Grup SA, Avi-Vest SRL și Uniunea Crescătorilor de Păsări din România.Furnizorii vizaţi de investigaţie sunt furnizori importanţi de ouă (producatori şi/sau comercianţi) care reprezintă aproximativ 45% din producţia existentă de ouă din România. Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.
Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii, decizii ale asociaţiilor de companii şi practici concertate, care au ca obiect sau ca efect denaturarea concurenţei. În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.