De ce au dispărut limitatoarele de înălţime de pe DN1, de la intrarea în Azuga?

Redactia -

De ce au dispărut limitatoarele de înălţime de pe DN1, de la intrarea în Azuga?

Deputatul Ion Diniţă trage un semnal de alarmă asupra pericolului creat de eliminarea limitatoarelor de înălţime de pe DN1, dintre oraşele Buşteni şi Azuga. În loc să le repare (acestea erau foarte degradate, îndoite şi puteau cădea oricând peste maşinile din trafic) CNADNR le-a eliminat, lucru sesizat de către parlamentar. Iată care este întrebarea adresată CNADNR de către Ion Diniţă:


ÎNTREBARE

Adresată: Domnului Director General Narcis Ștefan Neaga, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

De către: Deputat PC de Brașov, Ion Diniță.

Obiectul întrebării: Dispariția limitatoarelor de înălțime de pe DN1-zona Bușteni.

Stimate domnule Director General,

Vă supun atenției situația de pericol existentă la ieșirea din Bușteni spre Brașov, pe Drumul Național 1, unde stâlpii de susținere a limitatoarelor de înălțime au dispărut recent. Aceasta după ce luni bune s-au aflat lângă șosea în stare improprie, fiind deteriorate, strâmbe și îndoite, prezența lor sporind riscul producerii unor accidente grave de circulație.

Sunt de notorietate incidentele tragice petrecute în România de-a lungul ultimilor ani din cauza acestor limitatoare de înălțime, care cântăresc peste trei tone, în unele cazuri ele prăbușindu-se peste TIR-urile mai înalte decât înălțimea permisă și peste alte autovehicule, incidente soldate cu morți și răniți grav.

După cum știți, CNADNR a plătit anul despăgubirea de un milion de euro pentru tânăra care și-a pierdut mâna dreaptă într-un accident rutier din anul 2006, reprezentând daune morale, conform Deciziei nr. 1827/ 11 iunie 2014 a Înaltei Curți de Casație și Justiție a României.

În decembrie 2006, Elena Ghegeliu, o studentă la Drept din Constanța, se deplasa cu autoturismul, împreună cu prietenul ei, pe drumul național către Brașov, reiese din informațiile cuprinse în dosar. Prietenul ei a încercat, la un moment dat, să evite o coliziune cu un BMW, dar a scăpat autovehicul de sub control, iar un parapet metalic deteriorat de pe marginea drumului a străpuns portiera și i-a intrat feței în mână.

Medicii au fost nevoiți să-i amputeze mâna. Polițiștii au stabilit, după cinci ani de anchetă, că vina accidentului o poartă administratorul drumului, adică CNADNR.

Pentru a evita în viitor asemenea întâmplări nefaste, care iată costă statul român foarte mulți bani, vă întreb cu respect domnule director general:

Cine se face vinovat de lipsa limitatoarelor de înălțime din zona Bușteni?

În caz de accidente, asiguratorul plătește pagubele înregistrate din cauza lipsei de interes a administratorului drumului?

Ce măsuri aveți în vedere pentru amplasarea corespunzătoare a acestor semnalizatoare de pe drumurile naționale din România, îndeosebi de pe cel mai circulat dintre ele, DN 1?


Solicit răspuns scris.


Deputat PC de Brașov,

Ion DINIȚĂ


foto: captura Google Maps