EXAMENUL DE EVALUARE NAŢIONALĂ / Scandalul subiectivei ia amploare, Ministrul Educaţiei se face că plouă

Redactia -

EXAMENUL DE EVALUARE NAŢIONALĂ / Scandalul subiectivei ia amploare, Ministrul Educaţiei se face că plouă

Veste neplăcută pentru copiii ce au susţinut proba de Limba şi Literatura Română din cadrul Evaluării Naţionale. În ciuda strângerii a peste 22 000 semnături pentru petiţia online la care ne-am referit ieri (Subiectivă vs. Predicativă), Ministrul interimar al Educaţiei consideră că o modificare a baremului în sensul punctării ambelor variante ale subiectului buclucaş drept corecte este imposibilă ca urmare a « dificultăţii de procedură ».

Ministrul recunoaşte că situaţia este ambiguă şi că subiectul în cauză nu se integrează nicidecum la « dificultatea medie » pe care redactarea temelor de evaluare pentru examen o implică, însă « este greu de schimbat regulile în timpul jocului ». Ceea ce trebuie făcut, în viziunea ministrului Liviu Pop, este modificarea de urgenţă a programei înspre evitarea, pe viitor, a situaţiilor precum cea de faţă. Decizia a nemulţumit părinţi şi copii totodată, aceştia din urmă riscând să piardă 60 sutimi dacă nu au nimerit varianta punctată de barem (« subiectivă »).

O părere personală : este bine să schimbăm programe, să venim cu măsuri noi, să angajăm noi specialişti în redactarea subiectelor, să încercăm să respectăm, pe viitor, indicaţiile birocratice pe care NOI ÎNŞINE le impunem elevilor… numai că domnul ministru ratează tocmai întrebarea esenţială pe care un profesor responsabil ar trebui să şi-o pună : cu destinele şcolare ale acestor copii cum rămâne ?

Pentru mai multe informaţii cu privire la petiţia « Subiectivă vs. Predicativă », intraţi şi aici