Kawasaki “atacă în forţă” şi lansează 3 noi modele de motociclete

Redactia -

Producătorul japonez Kawasaki lansează oficial, la show-ul moto INTERMOT (3- 7 octombrie, Köln, Germania), trei noi modele de motociclete care, până la sfârşitul anului curent, vor fi disponibile şi pe piaţa din România: Z800 (categoria “naked”), modelul “sport” Ninja 300 şi, respectiv, modelul “super-sport” Ninja ZX-6R 636. ”Cele trei noi modele Kawasaki propun tehnologii care îmbină performanţele motoarelor şi <<adrenalina>> aferentă motocicletelor cu elemente care sporesc siguranţa rulajului şi confortul de a conduce în condiţii variate”, a arătat Tudor Dumitru, director general United Motors International, importatorul oficial al Kawasaki în România.

Modelul Z800 este construit pe baza reputaţiei modelelor Kawasaki din clasa mijlocie “naked” şi a poziţiei dominante în vânzările pe segmentul “naked street-fighter”. Z800 are putere şi cuplu superioare prin noua capacitate de 806 cmc, oferind numeroase îmbunătăţiri ale motorului şi şasiului, precum şi o uşurinţă crescută în exploatare. “Obiectivul este ca noul Z800 să menţină recordul de vânzări al Kawasaki pe acest segment de piaţă popular”, a precizat Tudor Dumitru.

În ceea ce priveşte clasa Ninja, aceasta înglobează tot ceea ce este mai bun la Kawasaki, de la performanţele motorului la cele ale şasiului şi ale celor mai noi tehnologii. Noua motocicletă Ninja 300 are un motor cu un volum mai mare (296 cmc), putere şi cuplu de excepţie, şasiul la nivelul unui model de curse, precum şi un ambreiaj derivat din tehnologia de curse (Assist & Slipper Clutch), care ajută la prevenirea pierderii controlului asupra roţii din spate în momentul în care se foloseşte frâna de motor sau când se schimbă rapid viteza în trepte inferioare. O serie de alte inovaţii şi schimbări în design fac din Ninja 300 un model de excepţie: vibraţii reduse, o nouă tehnologie pentru a îndepărta căldura motorului de lângă pilot, caroseria largă cu faruri duble cu un aspect agresiv etc. “La toate acestea se adaugă, desigur, plăcerea intensă de conduce motocicleta: cu o caroserie confortabilă şi numaroase atribuţii stilistice preluate de la modelele mai robuste din linia sa, Ninja 300 poate fi <<confundată>> cu o motocicletă mai mare. Astfel, Kawasaki Ninja 300 este o motocicletă sport, dar confortabilă în acelaşi timp, potrivită atât pentru segmentul masculin, cât şi pentru cel feminin”, a arătat Tudor Dumitru

În ceea ce priveşte noua motocicletă Ninja ZX-6R 636, aceasta redefineşte pilotajul super-sport. Cu o capacitate a motorului mărită la 636 cmc, noul model are o performanţă sporită la orice turaţie, precum şi o utilizare mai facilă în situaţii cotidiene de pilotaj, oferind mai multă satisfacţie atât pe o pistă de curse, cât şi pe serpentine sau pe drumuri între localităţi. “Noua Ninja ZX-6R 636 este cel mai avansat model “Supersport” de talie medie produs vreodată de Kawasaki, aşa încât include cele mai noi tehnologii. Caracteristici precum sistemul antiderapaj (3 Mode KTRC) – traction control cu 3 nivele, alegerea treptei de performanţă a motorului (2 Power Mode – High si Low), precum şi sistemul ABS (KIBS – Kawasaki Intelligent anti-lock Braking System) dezvoltat de Kawasaki, vin direct de la modelele de vârf. În plus, pe această motocicletă au fost introduse noi tehnologii care sporesc atât confortul de a o pilota, cât şi siguranţă în trafic”, a arătat Tudor Dumitru.

Kawasaki <<atacă>> în forţă şi piaţa românească, cele trei noi modele urmând să fie disponibile în curând: Kawasaki Ninja 300 şi ZX-6R 636 vor fi comercializate încă din această lună, iar din noiembrie- decembrie, United Motors International va introduce pe piaţa din România şi modelul Kawasaki Z800.

 

***********

Detalii tehnice Z800

Capacitatea motorului crescută la 806 ccm pentru modelul Z800. Versiunea Z800e – model oferit doar in Europa, cu o putere redusă la 70kW.

Cuplu mare inclusiv la turaţii mici şi putere explozivă la turaţii mari

Potenţial sportiv, o manevrabilitate facilă, performanţă crescută a amortizoarelor şi franelor, precum si o ergonomie sporită
Design „sălbatic”
Instrumente moderne şi afişaj LED potrivite perfect cu design-ul modern al motocicletei

Detalii tehnice Ninja 300

  • Motor cu doi cilindri în linie, injecţie şi doua valve de acceleratie (pentru un mai bun control al admisiei de aer)
  • Volum al motorului mărit (296 cmc) pentru o putere şi un cuplu care sunt deasupra clasei sale; acceleraţie şi viteză superioare
  • Performanţa şasiului dezvoltat pe pista de curse
  • Nivel înalt de stabilitate a şasiului printr-un cadru nou
  • Roata posterioară mai lată -140mm
  • Vibraţii reduse
  • Căldura motorului redusă şi îndepărtată eficient de lângă pilot
  • Ventilatorul radiatorului acoperit
  • Opţional cu sistem ABS compact de ultimă generaţie

Specificaţii similare celor folosite pe modelele supersport:

  • Ambreiaj asistat care oferă un sentiment sportiv şi o acţionare uşoară
  • Funcţia “torque-back” careprevine o blocare a roţii posterioare la schimbarea rapidă în trepte inferioare.

Stil înrudit direct cu modelele mai mari în gama Ninja şi ZZR

  • Parbriz în stilul Ninja ZX-10R
  • Faruri duble ca Ninja ZX-6R
  • Designul caroseriei şi roţilor asemănător cu ZZR1400
  • Suporturi sportive din aluminiu

Instrumente moderne

  • Tahometru în stil analog
  • Ecranul LCD care afişează nivelul de benzină, măsurătorile de distanţă, ceasul şi indicatorul pentru un mers economic

 

Detalii tehnice ZX-6R 636

  • Mărirea capacităţii cilindrice la 636 cmc
  • Cuplu puternic la turaţii reduse şi medii, precum şi un motor uşor controlabil

Tehnologie avansată

  • Furcă de ultimă generaţie: SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston)
  • Combină sistemele SFF şi BPF a producătorului Showa, livrând atât performanţe pentru curse, cât şi pentru utilizarea cotidiană (un sistem de amortizoare care nu lasă motocicletă să se aplece în faţă când se frânează puternic şi totuşi oferă destul comfort zi de zi)
  • Tehnologie avansată, derivată de la curse: FCC Assit şi Slipper Clutch (Ambreiaj)
  • Ambreiaj asistat, care oferă un sentiment sportiv şi o acţionare uşoară
  • Funcţia torque-back, derivată din curse, previne o blocare a roţii posterioare la schimbarea rapidă în trepte inferioare.
  • Capacitatea mărită a ambreajului pentru a suporta un cuplu mare
  • 3-mode KTRC (sistem antiderapaj cu 3 nivele) + Power Mode Selection (modificarea puterii motorului): cel mai nou system antiderapaj de la Kawasaki + 2 nivele de performanţă a motorului= 8 combinaţii care acoperă o largă gamă de situaţii în timpul pilotajului
  • Sistem ABS din Super Sport: KIBS (system ABS dezvoltat de Kawasaki)
  • Diferenţial de mare precizie
  • Avantajele pentru pilotajul sportiv: influenţă redusă în timpul pilotajului sportiv
  • Diminueza efectul back-torque la schimbarea în trepte inferioare

Design

  • Cel mai nou şi agresiv aspect Ninja: designul pare: să curgă” din faţa spre spate.
  • Elementele de design sunt bazate pe Ninja ZX-10R