Am postat pe www.gazetaph.ro informaţia potrivit căreia un fond de investiţii din Italia a transmis o scrisoare de intenţie, la SC FC Petrolul, cu privire la achiziţionarea acţiunilor de la societatea ce deţine licenţa de joc în Liga I a echipei „lupilor”. Ne-am manifestat, cu acest prilej, reticenţa faţă de seriozitatea ofertei, ghidându-ne măcar numai după modul anormal de redactare a documentului – cu adnotări ulterioare făcute de mână. Ceea ce este inacceptabil în uzanţele corespondenţei între firme care se respectă. Cum italienii scoseseră în faţă numele unui celebru antrenor suedez, Sven-Goran Eriksson, ba, chiar managerul general al SC FC Petrolul, Vivi Răchită, cel care a făcut publică informaţia, declarase, la „DigiSport 1”, că fiul acestuia venise pe „Ilie Oană” şi vizionase deja un meci al „galben-albaştrilor”, cel cu Gaz Metan Mediaş, care consfinţise salvarea matematică de la retrogradare, un coleg de breaslă din presa locală a mers mai departe, pe firul poveştii. Astfel, el a postat, joi 24 mai 2012, o ştire conform căreia – contactându-l, prin intermediul unui jurnalist de la „The Guardian”, bine cunoscută publicaţie din Anglia, pe Eriksson şi întrebându-l dacă e adevărat că va veni la clubul „lupilor – tehnicianul scandinav ar fi negat. Această ştire a fost preluată şi de siteul unui cotidian central de sport, www.prosport.ro, care – se ştie – are legături cu marile jurnale ale lumii. De aici, au apărut şi primele controverse între susţinătorii idei veridicităţiii scrisorii şi cei care afirmă contrariul, bazându-se pe afirmaţia presupusă a lui Sven-Goran Eriksson.

Ceea ce atrage însă atenţia este că – la fel ca şi în cazul anunţului privind numele antrenorului Petrolului, preconizat pentru miercuri, 23 mai, sau cel târziu a doua zi, nici amănunte despre întâlnirea referitoare la discutarea ofertei italienilor, despre care Vivi Răchită a spus că ar avea loc joi, 24 mai, nu au fost date încă publicităţii, creându-se astfel, şi mai mult, senzaţia unui veritabil bluf. Pe de altă parte, există voci care susţin că Eriksson nu ar fi făcut nicio declaraţie pentru „The Guardian”, aceasta nefiind găsită în ediţia de joi a publicaţiei şi nici pe site. Rămâne acum de văzut dacă acela care a postat informaţia cu pricina poate oferi şi un link, prin care să dovedească afirmaţia suedezului: „I flatly deny any involvement in a bid for Petrolul Ploieşti” (în traducere: „Neg ferm orice implicare în preluarea clubului Petrolul Ploieşti”).

Inline
Inline