Accese rutiere descărcare A3 – Azuga, Buşteni, Comarnic. Decizie în şedinţa de Guvern de miercuri, 10 mai

Redactia -

Accese rutiere descărcare A3 – Azuga, Buşteni, Comarnic. Decizie în şedinţa de Guvern de miercuri, 10 mai

În şedinţa de Guvern de miercuri, 10 mai 2023, se vor supune aprobării două proiecte importante pentru infrastructura judeţului Prahova. Este vorba despre:

  • PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Acces Rutier Complementar Descărcare A3 Azuga – Buşteni”, judeţul Prahova şi
  • PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Acces Rutier Complementar Descărcare A3 Comarnic”, judeţul Prahova.

Detalii AICI şi AICI.

 

Ce se arată în document

 

„Valea Prahovei este una dintre cele mai importante destinații turistice din țara fiind traversată de DN 1 (E60) care asigură legătura între București și granița cu Ungaria. Principalele orașe legate de DN 1 sunt București, Ploiești, Brașov, Sibiu, Alba Iulia, Cluj-Napoca și Oradea.

Pe tronsonul de drum național pe ruta București-Brașov apar frecvente blocaje în traficul rutier, generând staționări în coloană și ambuteiaje datorită numărului mare de vehicule ce tranzitează zona de referință, situație care conduce implicit la creșterea nivelului de noxe și poluare fonică. Principalele probleme vizează capacitatea de circulație redusă, ca urmare a nivelului de serviciu înregistrat și a valorilor de trafic (debitul de calcul) foarte mari, existența unor zone comerciale dezvoltate în jurul drumului național, datorită cărora se produc blocaje și întârzieri generate de parcarea vehiculelor în zone interzise și a traversării pietonilor prin zone nepermise și existența unor conflicte generate de relațiile de stânga pe ambele sensuri ale drumului principal.

Conform studiului de trafic, valorile medii la nivelul drumului DN 1, pe sectorul de referință, sunt de aproximativ 15.000 vehicule/zi, cu prognoza pentru primul an de perspectivă 2025, este de 23.016 vehicule/zi, iar prognoza pentru ultimul an de referință, anul 2044, este de 32.635 vehicule/zi.

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.

Pentru promovarea obiectivului este încheiat un Acord de parteneriat între C.N.A.I.R.- S.A. și Consiliul Județean Prahova, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă”, se arată în Nota de fundametare a proiectelor.