Apa Nova, despre avaria care a stricat apa în nordul Ploieştiului

Actualitate

Daniel Dimache

  1. Sâmbătă, ora 14.00

Compania Apa Nova Ploiești desfășoară în cursul zilei de azi, 09.02.2018 o lucrare complexă de remediere a unei averii majore apărută la sistemul de distribuție si alimentare cu apa potabilă.

Echipele operaționale ale Apa Nova Ploiești au intervenit rapid încă de la ora 05:30 dimineața pentru identificarea locației de avarie si la izolarea tronsonului afectat. Tronsonul vizat alimentează următoarele zone: cartier Albert, cartier Nord (zona Republicii) si cartier Gheorghe Doja pană la Catedrală.

Ca urmare a amplei avarii, precum si a sesizărilor referitoare la calitatea apei distribuite in zonele amintite, compania anunță că există posibilitatea constatării de probleme cu privire la calitatea apei potabile, in sensul creșterii nivelului de turbiditate, fapt ce poate determina apariția de boli asociate consumului de apa. In acest sens, Direcția de Sănătate Publică Prahova instituie in zona de aprovizionare cu apa potabila afectata (cartier Nord, cartier Republicii, străzile Gheorghe Doja si Splaiului, zona dintre străzile Zidari si Deltei) interdicție de consum de apa distribuita prin rețeaua de distribuție (se interzice consumul de apa pentru băut, gătit, spălat, spălat pe dinți); apa va putea fi folosita doar pentru evacuarea apelor uzate fecaloid-menajere.

Consumatorii din zona afectata vor consuma apa potabila plata îmbuteliată. In lipsa unei surse alternative de apa potabila, apa de la robinet va fi consumata doar după o fierbere prealabila (cel puțin 2 minute) si după răcirea acesteia.

Interdicția de consum instituita se va menține pana la confirmarea potabilității apei distribuita in zona de aprovizionare cu apa afectata.

In acest sens, operatorul Apa Nova Ploiești si Direcția de Sănătate Publica Prahova prelevează probe de apa din rețeaua de distribuție a zonei afectate in vederea analizării calității apei distribuite.

Apa Nova Ploiești își cere scuze pentru disconfortul creat ploieștenilor si pune la dispoziție cisterne de apă potabilă. Lucrările sunt realizate în regim de maximă urgență. Echipele ANP vor lucra dedicat până la finalizarea lucrărilor de avarie într-un interval cat mai scurt de timp.

Consumatorii afectați de avarie sunt rugați sa transmită eventualele reclamații si solicitări de informații suplimentare, 24 de ore din 24, la Centrul de apel al Apa Nova Ploiești, la numărul de telefon 0800 800 923 (apel gratuit) apelabil din rețeaua Telekom Romania, iar din alte rețele de telefonie fixă sau mobilă, la numărul 0244 407630 (apel taxabil).

 

2. Sâmbătă, ora 18.56

Avaria identificata este pe o conducta pusa in functiune in anul 2015, lucrare care nu a fost realizata de catre Apa Nova Ploiesti. Compania Apa Nova Ploiești informeaza ca avaria a fost localizata si tronsonul de conducta izolat. Nu se cunosc in acest moment care au fost cauzele ce au generat aceasta avarie.

Zonele afectate sunt alimentate cu apa in acest moment prin intermediul altor conducte de distributie, iar zona afectata a fost transferata pe o sursa alternativa de alimentare cu apa pentru a elimina problemele de calitate a apei potabile. La acest moment, din punct de vedere al companiei Apa Nova Ploiesti, prin solutia de transferare pe o alta sursa conform recomandărilor Direcției de Sanatate Publica, apa este conforma pentru consum. Recomandam pentru cetatenii care au ajuns tarziu acasa sa lase apa sa curgă un interval scurt de timp.

Echipele companiei noastre sunt in continuare pe teren pentru orice verificare necesara.

 

3. Duminică, ora 13.55

In zona afectata ieri, 09.02.2019, de avaria majora ce a generat probleme privind aspectul de turbiditate a apei furnizate, parametrii de turbiditate si clor se incadreaza in limitele de potabilititate in conformitate cu verificarile realizate de laboratorul mobil al companiei Apa Nova Ploiesti, verificari realizate si astazi, 10.02.2019.

In data de 09.02.2019 in paralel cu interventiile de localizare si izolare a piederii s-au realizat si manevre de transferare treptata pe alta zona de aprovizionare.

Prin aceste actiuni, la verificarile din teren, s-a constatat conformitatea pentru indicatorii clor si turbiditate.

Dupa localizarea pierderii si finalizarea interventiilor de izolare a tronsonului de conducta afectat in cursul serii de ieri, 09.02.2019, s-au realizat interventii de revenire la modul de alimentare initial, pentru a asigura alimentarea optima si din punct de vedere al presiunii furnizate catre utilizatori.

Atat in cursul zilei de ieri, cat si astazi, s-au prelevat si probe bacteriologice, rezultatul unor astfel de analize se obtine dupa 72 de ore.

In zonele: Cartier Nord, Cartier Republicii, strazile Ghe Doja, Splaiului zona strazilor Zidari si Deltei, operatorul serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare a pus si pune la dispozitie cisterne mobile de apa, iar clientii pot suna la numarul de telefon 0800 800 923 prin Call center-ul companiei.

Citeste mai departe

Statistici T5
Inline
Inline