Ce s-a decis în şedinţa Consiliului Local Ploieşti

Redactia -

Ce s-a decis în şedinţa Consiliului Local Ploieşti

Consilierii locali au fost convocați, ieri,  pentru a dezbate și adopta o serie de proiecte de hotărâre cu impact direct în activitatea administrației publice și la nivelul comunității ploieștene. Aproximativ 60 de proiecte de hotărâre au fost incluse pe ordinea de zi a Consiliului Local al Municipiului Ploiești, unele fiind incluse suplimentar pe ordine de zi.

Printre proiectele importante adoptate amintim:

  • Rectificarea bugetului local al municipiului Ploiești pe anul 2025 și estimări pentru anii 2025-2028, în sensul că operatorul S.C. Transport Călători Express S.A. va primi 3 milioane de lei reprezentând plăți restante ale primăriei către operator, față de 4 milioane de lei, cât era prevederea bugetară din proiectul de hotărâre.

 În ceea ce privește suplimentarea bugetului aferent evenimentului Târgul de Crăciun cu suma de 150.000 lei pentru asigurarea spectacolului de focuri de artificii/drone, în contextul sărbătorilor de iarnă, consilierii locali au hotărât trecerea acestor fonduri în secțiunea de rezervă bugetară.

Primarul Mihai Polițeanu a declarat că speră ca această sumă, necesară organizării evenimentelor amintite de sărbători, să fie alocată la începutul lunii decembrie, într-o viitoare ședință a Consiliului Local Ploiești;

  • Actualizarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor economici aprobați prin Hotărârea Consiliului Local nr. 472/19.09.2025 pentru obiectivul de investiții “Regenerare Urbană – Modernizarea lizierei în zona UPG, B-dul București, campus UPG”. Caracterul urgent al aprobării acestei actualizări este direct legat de obținerea unor fonduri europene prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021-2027;
  • Actualizarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor economici aprobați prin Hotărârea Consiliului Local nr. 471/19.09.2025 pentru obiectivul de investiții: “Amenajarea zonei aferente pârâului Dâmbu prin lucrări de decolmatare, cât și reabilitarea și amenajarea malurilor pârâului și a zonelor adiacente“. Caracterul urgent al aprobării acestei actualizări este direct legat de obținerea unor fonduri europene prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021-2027;
  • Ajustarea tarifelor pentru activitățile de curățenie căi publice și deszăpezire aferente Acordului cadru nr. 10073/17.05.2022, având ca obiect delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în Municipiul Ploiești. La solicitarea operatorului de salubritate S.C. Blue Planet Services S.A. se propune ajustarea tarifelor prin indexare cu indicele prețurilor de consum de 116,72% (perioada mai 2023 – august 2025). Aplicarea noilor tarife se va face de către operatorul serviciului de salubrizare, începând cu data de 01 a lunii următoare, după aprobarea acestei hotărâri;
  • Au fost adoptate criteriile pentru stabilirea taxelor și impozitelor locale aferente anului 2026:

Criteriile de stabilire a cotelor adiționale prevăzute la art. 489 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în vederea stabilirii impozitelor și taxelor locale pentru anul 2026.

Criteriile pe baza cărora se stabilesc cotele adiționale la impozitele și taxele locale pentru  anul 2026 se raportează la necesitățile bugetului local și sunt de natură economică, socială și urbanistică, potrivit celor prevăzute în Anexa prezentei hotărâre;

  • Aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție și a indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiție «Reamenajare loc de joacă str. Gh. Grigore Cantacuzino»;
  • Rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea finanțată integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2025 al Grădiniței cu Program Prelungit nr. 47. Aceasta se realizează în contextul implementării proiectului “Colțul naturii și al bucuriei”, care are ca obiectiv amenajarea unui spațiu educațional verde (seră funcțională) în curtea grădiniței, plantare de arbori și construirea unei terase din lemn, ce va fi dotată cu masă și băncuțe din lemn;
  • Rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea finanțată integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2025 al Școlii Gimnaziale “George Emil Palade”;
  • Rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea finanțată integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2025 al Liceului Tehnologic “Toma Socolescu”;
  • Rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea finanțată integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2025 al Școlii Gimnaziale “I.A. Bassarabescu”;
  • Actualizarea Devizului General pentru obiectivul de investiție «Amenajare curte la Grădinița din str. Poștei nr. 23» aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 325/30.07.2024. Prin documentația aprobată, proiectantul a propus realizarea următoarelor:
  • loc de joacă cu suprafață antitraumă turnată (tartan), dotat cu echipamente de joacă destinate celor 2 grupe de vârsta 2-3 ani și 4-6 ani. Spațiul de joacă va fi prevăzut cu un gard pe structură metalică cu șipci din lemn, viu colorate;
  • pavilion pe structură din lemn;
  • sistematizare verticală;
  • platformă betonată pentru gunoi cu împrejmuire din plasă bordurată;
  • locuri de parcare;
  • amenajare incintă spații verzi, dotate cu sistem de irigații.
  • Au fost votate favorabil o serie de proiecte de hotărâre care țin de gestionarea patrimoniului local:
  • modificări contracte de concesionări directe;
  • înscrierea în domeniul privat al Municipiului Ploiești a imobilului teren situat în Ploiești, str. Golești nr. 1D;
  • înscrierea în „Inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Ploiești” a unui bun și transmiterea acestuia în folosință gratuită Spitalului de Pediatrie Ploiești;
  • prelungirea termenului unor contracte încheiate pentru spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință;
  • actualizarea „Inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Ploiești”;
  • vânzare locuințe pentru tineri;
  • înscrierea în domeniul privat al municipiului Ploiești a unor imobile;
  • includerea unor imobile în Inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al Municipiului Ploiești;
  • trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Ploiești a unor bunuri aferente sistemului de iluminat public;
  • transmiterea unor părți din imobilul situat în Ploiești, str. Dr. Gheorghe Petrescu, nr. 39 în folosință gratuită către Parohia ”Sfântul Sava” din Ploiești;
  • modificarea Hotărârii nr. 550/20.12.2019 a Consiliului Local al Municipiului Ploiești privind transmiterea unor imobile terenuri din domeniul public al municipiului Ploiești în domeniul public al județului Prahova – pentru extinderea și modernizarea Spitalului Județean de Urgență.
  • Repartizarea de locuințe sociale, în concordanță cu Lista cu ordinea de prioritate pe anul 2025, unitățile locative fiind disponibile și în administrarea ASSC Ploiești;
  • Mutarea unor chiriași în unități locative administrate de ASSC Ploiești;
  • Aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești;
  • Avizarea schimbării denumirii Clubului Sportiv Județean Prahova în ”Club Sportiv alPHa Prahova”;
  • Modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.426/28.08.2025 privind încheierea unui acord de parteneriat între Municipiul Ploiești și Asociația Pădurea Copiilor pentru implementarea Proiectului „Pajiște urbană” în incinta Parcului Municipal Ploiești Vest în sensul înlocuirii anexei la Hotărârea Consiliului local al Municipiului Ploiești nr.426/28.08.2025 cu anexa care face parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre. Obiectul acordului îl constituie colaborarea dintre Municipiul Ploiești și asociația respectivă, în vederea implementării Proiectului ,,Pajiște urbană” în incinta Parcului Municipal Ploieti Vest, zona ,,Peluze – Zona Centrală”, pe o suprafață de 5.845 mp. Municipiul Ploiești ar urma să pună la dispoziția Asociației terenul amintit, aflat în domeniul public al orașului. De asemenea, ar trebui să asigure sprijin  logistic și administrativ;
  • S-a votat favorabil, cu amendamente, modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Ploiești nr. 219/2010 privind înființarea S.C. Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.A., cu modificările și completările ulterioare în sensul modificării obiectului contractului de delegare a gestiunii, prin concesiune, a serviciului de utilitate publică de administrare a domeniului public și privat al Municipiului Ploiești, derulat de S.C. Servicii de Gospodărire Urbană (S.G.U) Ploiești S.R.L.

Astfel, s-a hotărât excluderea obligației S.C. S.G.U. Ploiești S.R.L. de a asigura efectuarea lucrărilor de conservare, consolidare, restaurare, reparații curente și de întreținere a monumentelor și statuilor, în condițiile legii, precum și a oricăror altor lucrări, pentru toate monumentele ce fac parte din patrimoniul municipiului Ploiești.

Această activitate a fost transferată societății fără a fi prevăzut un buget destinat întreținerii statuilor din municipiul Ploiești. Totodată, societatea amintită nu dispune de personal calificat pentru prestarea unor astfel de activități, care presupun competențe artistice și tehnice specifice lucrărilor de restaurare a monumentelor ce aparțin domeniului public;

  • S-a votat favorabil, cu amendamente, și propunerea excluderii din concesiunea societății Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L. a activității de administrare a WC-urilor publice din Municipiul Ploiești, cu plată și fără plată. Societatea nu poate acoperi pierderile structurale fără afectarea celorlalte activități profitabile;
  • Eliminarea din concesiunea societății Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L. a suprafețelor de teren identificate în Anexa nr. l și Anexa nr. 2 la prezentul proiect de hotărâre, respectiv:
  • Parcare str. Anul 1907
  • Parcare str. Rahovei
  • Parcare str. Ivan V. Miciurin
  • Parcare str. Anton Pann
  • Parcare str. Buna Vestire – tronsonul II.

Se impune și încetarea regimului de parcare publică cu plată pentru toate aceste parcări.

  • S-a votat favorabil aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – „Ridicare restricție de construire și detaliere condiții pentru amplasare și construire sediu de birouri arhitectură, alei carosabile și pietonale, parcaje, împrejmuire, branșamente și utilități” Str. Rudului nr. 126A.
  • Resurse umane: transformări de grade profesionale ale unor posturi din cadrul structurilor autorității publice locale.