Cine îi învaţă pe parlamentari să se spele pe dinţi

Redactia -

De Ziua Mondială a Sănătății Orale (20 martie), parlamentarii români primesc sfaturi de igienă orală de la copii, în cadrul campaniei Zâmbește România. O delegație a ”Ajutoarelor Zânei Măseluță”, formată din 10 copii, se adresează Comisiilor de Sănătate reunite ale Senatului și Camerei Deputaților, precum și altor parlamentari, subliniind nevoia și importanța educației permanente în privința îngrijirii sănătății orale în România, în special în rândul copiilor. Micii membri ai delegației îi vor informa, de asemenea, pe parlamentari, despre cei trei pași pentru o bună sănătate orală și îi vor invita să se alăture și să susțină eforturile educaționale ale campaniei ”Zâmbește România”.

 

CampaniaZâmbește Româniaa fost dezvoltată în 2012 de GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012.

 

starea sănătății orale în românia – cifre

Campania a fost creată în contextul unei nevoi reale de informație despre igiena orală corectă. Conform unui studiu realizat de către IPSOS în mai 2012[1], 80% dintre români au probleme dentare, cariile fiind cea mai frecventă afecțiune (71%). 4 din 10 persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar 3 din 10 au respirație urât mirositoare și dinți sensibili.

 

Deși majoritatea românilor susțin că respectă regulile elementare de igienă dentară, declarând că își periază dinții de două ori pe zi (deși nu imediat înainte de a merge la culcare), studii de piață[2] arată că românii consumă de fapt puțin peste 1 tub de pastă de dinți pe an (media națională) și aproape 2 tuburi pe an la nivel urban, în timp ce la nivel rural s-a calculat că se consumă în medie un tub de pastă de dinți la aproape 6 ani.

De asemenea, studiile de piață arată să se folosește în medie, la nivel urban, aceeași periuță de dinți timp de 1,5 ani.



[1] Studiu IPSOS Îngrijirea orală, utlilizare și atitudini; mai 2012; în România – aplicat pe un eșantion de 500 de persoane, barbați și femei, 18-65 de ani, urban (reprezentativitate națională la nivel urban).

[2] Studiu Nielsen 2012