Consilierii locali ploieșteni, solicitați să se pronunțe asupra eliminării cântăreței Rodica Tudor din toate colaborările cu Teatrul ”Toma Caragiu” și menținerii pe post de solist vocal a actriței pensionare Rodica Alexandru

Daniel Dimache -

Consilierii locali ploieșteni, solicitați să se pronunțe asupra eliminării cântăreței Rodica Tudor din toate colaborările cu Teatrul ”Toma Caragiu” și menținerii pe post de solist vocal a actriței pensionare Rodica Alexandru

Rodica-Elena Tudor este născută la 17 ianuarie1990 în sat Mărginenii de Jos, comuna Filipeștii de Târg. A câștigat marele trofeu al Festivalului Național de Muzică Ușoară Mamaia 2012, dar și alte concursuri, a cântat în cadrul mai multor evenimente județene, naționale şi internaţionale, concerte. Are admiratori, este iubită de fani și apreciată unanim pentru calitățile sale vocale. Nu numai atât, ci Rodica Tudor este absolventă a trei facultăți, pe specializările limbi străine, științe juridice și muzică, fiind în prezent doctorandă a Universității București.

Cu toate acestea, printr-o decizie dubioasă, Rodica Tudor a fost eliminată, din data de 15 ianuarie 2023, din toate colaborările cu secția de revistă a Teatrului ”Toma Caragiu”, colaborări începute în anul 2013 și concretizate prin evoluția interpretei în 6 spectacole-concert desfășurate în mai multe ediții. Contractele de colaborare pentru 3 dintre aceste concerte au fost reziliate de conducerea Teatrului ”Toma Caragiu”, printr-o simplă mișcare de pix, în timp ce artista a fost informată că celelalte 3 spectacole au fost scoase din repertoriul teatrului.

Întreaga desfășurare a situației o veți găsi în documentele postate mai jos, pe care vă rugăm să le parcurgeți cu atenție și până la capăt, pentru că povestea este de-a dreptul stupefiantă.

Iar după ce veți citi vă rugăm să reveniți la comentariile pe care autorul articolului le va face în următoarele rânduri.

 

În primul rând, trebuie să menționăm că Rodica Tudor este de etnie romă, deși normal ar fi fost să nu precizăm acest lucru, pentru că trăim într-o țară în care Constituția și legile dau aceleași drepturi tuturor cetățenilor, indiferent de culoarea pielii, relige, orientările și convingerile lor etc. Dar e posibil ca mențiunea aceasta să aibă anumite semnificații în cazul de față, deși sperăm să nu fie așa.

Este destul de cunoscut prahovenilor conflictul devenit public dintre părintele interpretei, Gheorghe Tudor, fost consilier județean și activist pentru drepturile minorității rome și directoarea Teatrului ”Toma Caragiu”, Mihaela Rus a pornit de la seria de postări a primului pe facebook, sub titulatura ”Nene Iancule, până când bre, până când?”, prin care acesta a contestat o serie de decizii manageriale, cea dintâi fiind decizia de angajare și de ținere pe post an de an, deși a devenit pensionară, a actriței/balerinei Rodica Alexandru, angajată pe postul de solist vocal al teatrului ploieștean, existând serioase îndoieli asupra calităților vocale ale acesteia.

Gheorghe Tudor a adresat, la finele lunii aprilie, o solicitare consilierilor locali ploieșteni de a analiza, în cadrul unei ședințe de Consiliu Local, deciziile manageriale ale directoarei Mihaela Rus privind eliminarea arbitrară din teatru a interpretei Rodica Tudor, precum și de angajare și menținere pe post a actriței pensionare Rodica Alexandru. Aleșii ploieșteni nu au anunțat încă dacă vor introduce pe ordinea de zi a Ședinței Ordinare de Consiliu Local din luna mai.

Până atunci, însă, fiindcă subiectul este unul de interes public și se referă la decizii într-o instituție publică de cultură a cărei activitate se adresează întregii comunităţi locale, privește cheltuirea cu sau fără eficiență a banului public, eu, semnatarul acestui articol voi face câteva comentarii:

  1. Credeam că nu se vor mai întoarce în România timpurile când copiii sunt trași la răspundere și pedepsiți pentru faptele părinților. Incredibil să citim într-un document emis de o instituție de cultură din zilele noastre că cineva trebuie pedepsit pentru că ”a preluat și postat pe facebook unele postări ale tatălui” său.
  2. Se mei scrie negru pe alb că artista trebuie sancţionată prin rezilierea contractelor pentru că a participat la emisiuni televizate, alături de tatăl său, ”în care au fost prezentate aspecte prin care instituția noastră a fost percepută într-o lumină defavorabilă și care au adus prejudicii de imagine instituției și persoanelor din conducerea acesteia”. Adică un om nu are voie să-și susțină poziția public, să conteste atunci când consideră că drepturile i-au fost încălcate? Pentru că de asta a fost vorba, ce s-a putut viziona nu cuprindea calomnii și nici atacuri la adresa teatrului ploieștean, ca instituție. De când punem echivalent între Teatrul Ploieștean și directorul vremelnic al acestei instituții? Teatrul ploieștean se numește ”Toma Caragiu” și nu Teatrul ”Mihaela Rus”!
  3. Nimeni nu ar fi avut de contestat dacă maestrul Toma Caragiu, Dumnezeu să îl odihnească, ar fi apucat vremea pensiei și ar fi fost ținut în continuare ca angajat al teatrului din Ploiești, sau dacă alți corifei ai scenei românești ar evolua aici ca angajați pensionari, dar care ar fi considerentele pentru care se ține atât ca doamna Rodica Alexandru să rămână salariatul teatrului? Poate îi lămurește doamna director a teatrului pe consilierii locali!
  4. De ce nu se organizează un concurs pentru postul de solist vocal, cu un juriu obiectiv, concurs care să permită participarea și doamnei actor pensionar Rodica Alexandru, și domnișoarei interpret doctorand Rodica Tudor, și altor zece, o sută de candidați, câți vor dori și pe care să-l câștige cea mai bună voce și prezență pe scenă? Ploieștenii au dreptul să asculte, pe banii lor, alături de Nico și alți interpreți de mare valoare incontestabilă ai Teatrului Toma ”Caragiu”, încă o voce care să se ridice la nivelul acestora și nu cineva care să facă figuraţie și să se ascundă în umbra lor!
  5. Dacă tot am vorbit de banii ploieștenilor, consideră consilierii locali că în speța de față, în cazul doamnei pensionare Rodica Alexandru și al cântăreței Rodica Tudor, se cheltuie corect banii din bugetul municipiului? Ar fi bine să citească adresa, publicată în calupul de documente anexate, prin care Rodica Tudor se oferea să cânte gratuit în spectacole, dacă nu ar fi existat fonduri pentru colaboratori, începând din 3 octombrie 2019.
  6. Cred că este de datoria doamnelor și domnilor consilieri ploieșteni să clarifice situația alegând să gireze direct politic dacă o vor pe doamna Rodica Alexandru solist vocal angajat la Teatrul ”Toma Caragiu” și nu acceptând tacit starea de fapt în continuare. Sau să aleagă altă variantă pe care o consideră potrivită.

În final, precizăm că nu este prima situație când autorul acestui articol, prin intermediul Gazetei de Prahova, pune sub semnul întrebării anumite decizii sau chiar întreaga activitate a unor directori de instituții publice locale ploieștene, atunci când există tendința de a se trata instituția ca pe propria moșie. Așteptăm de la cititori să ne sesizeze și alte aspecte, oricare ar fi instituția în cauză.