Consiliul Județean Prahova vine cu o ofertă ”generoasă” de Black Friday
Daniel Dimache -

Consiliul Județean Prahova a aprobat, la propunerea președintelui Iulian Dumitrescu, reducerea cu 101 posturi a aparatului propriu al administrației publice județene.
Începând cu data de 1 ianuarie 2021, Consiliului Județean Prahova va avea, în aparatul propriu, un număr de 146 de posturi, față de 247 câte sunt în prezent.
În ședința de astăzi, 13.11.2020, consilierii județeni din Prahova au aprobat, cu largă majoritate, proiectul inițiat de președintele Iulian Dumitrescu privind reorganizarea și stabilirea numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Prahova și aprobarea organigramei, a statului de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare ale acestuia.
Organigrama nouă are prevăzute un număr de 146 de posturi în aparatul propriu al CJ, față de 247 câte sunt în prezent. Asta înseamnă o reducere cu 101 posturi. Posturile din noua organigramă vor fi ocupate conform prevederilor legale, pe bază de concurs.
Potrivit proiectului aprobat, restructurarea determină o economie la bugetul instituției previzionat pentru anii 2021-2024 în sumă de circa
48.000 mii lei , respectiv 12.000 mii lei anual.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a anunțat că urmează desființarea a două direcții ale Consiliului Județean, acestea însumând alte 164 de posturi, și evaluarea celorlalte structuri și instituții ale administrației publice județene.
„Restructurarea are drept scop gestionarea eficientă a resurselor financiare limitate și reducerea cheltuielilor de personal, precum și îmbunătățirea și eficientizarea funcționalității activității aparatului de specialitate al Consiliului Județean Prahova prin aplicarea principiilor meritocrației și responsabilității”, se menționează în actul normativ inițiat de Iulian Dumitrescu.
Biroul de Presă
al Consiliului Judeţean Prahova
P.S. După ce am publicat acest comunicat oficial al CJ Prahova să ne fie permis un scurt comentariu.
Unu. Dacă e să fie restructurare, atunci să fie restructurare. Dacă concursurile vor fi pe bune, nu pentru eliminarea unor oameni incomozi, dacă instituția va funcționa bine și fără acești oameni și în final, cheltuielile vor fi reduse, măsura se va dovedi total benefică. Altminteri, este foarte greu să dai afară din post un funcționar public, chiar și când nu își cunoaște bine meseria. S-a dovedit prin sutele de funcționari publici din țară care au apelat la justiție după ce au fost demiși și apoi repuși în funcție de instanțe, cu plata salariilor restante pe perioada cât au stat acasă.
Doi. Nu gustăm astfel de glume, gen Black Friday, făcute în comunicare de (poate) cea mai importantă instituție publică din județul Prahova. Altfel, demiterea unor oameni nu poate fi subiect de miștouri.