De ce a ales președintele să participe la deschiderea anului școlar la Valea Doftanei

Daniel Dimache -

De ce a ales președintele să participe la deschiderea anului școlar la Valea Doftanei

 

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a optat ca la deschiderea anului şcolar 2021-2022 să fie prezent la Liceul Tehnologic din Valea Doftanei pe care l-a catalogat în discursul său „una dintre insulele de excelenţă“. La festivităţi au luat parte şi preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu, şi ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Am ales ca la deschiderea acestui an școlar să mă alătur comunității Liceului Tehnologic «Carol I», pentru că apreciez eforturile dumneavoastră de a crește calitatea și relevanța procesului educațional.

Un factor cheie pentru a transforma o școală într-o adevărată comunitate educațională îl reprezintă și modul în care aceasta investește în formarea și motivarea profesorilor săi. Investiția în cariera didactică este, de altfel, un pilon important în proiectul „România Educată” (…)  În acest an școlar, în care se organizează concursurile pentru ocuparea funcției de director în unitățile de învățământ, îmi doresc să identificăm acele insule de excelență, precum este liceul dumneavoastră. Ele sunt dovada clară că «omul sfințește locul» și că un management bun poate transforma o comunitate școlară“, a declarat preşedintele României.

Liceul Tehnologic „Carol I” cuprinde 4 grădinițe, o școală gimnazială în satul Trăisteni și un liceu, care are în structura sa şi clase de ciclu primar şi gimnazial,  în satul Teșila. Unitatea şcolară, cu toate structurile sale, are peste 650 de elevi și preșcolari.

În anul pandemiei, 2020, Steluța Pralea, directoarea Liceului Tehnologic  ”Carol I” din Valea Doftanei, a primit premiul: „Directorul Anului 2020 pentru Inovare” al Galei organizate de Asociația pentru Valori în Educație (AVE), o recompensă care a avut la bază următoarele criterii:

  • A digitalizat întreaga școală, atât administrativ cât și procesul educațional
  • Școala implemnetează programe de problem-based learning in STEAM
  • 90% dintre profesori au urmat module avansate de formare a competențelor digitale
  • A introdus 2 specializari noi pentru elevi
  • Abandonul școlar este 0%