Gazeta de Prahova

EDITORIAL de

Din Anglia, un „strigăt” de disperare pentru momentul de cumpănă al Petrolului ’52. Pe Facebook

Cu aproape 24 de ore înainte de a doua întâlnire dintre reprezentanții ACS Petrolul ’52 și ai USP cu primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, căruia se speră că i se vor alătura, de data aceasta, și câte un consilier local din partidele prezente în CL, din Anglia – acolo unde a plecat în căutare de serviciu -, Octav Preda, bine cunoscut fost lider al suporterilor petroliști, pe care l-aș numi chiar eminența cenușie a acestora, a postat pe pagina sa de Facebook un comunicat. Un comunicat personal, așa cum l-a numit, cu privire la situația actuală a echipei de suflet. Dar nu numai a lui, ci și a zeci de mii de fani din țară și din străinătate. De acolo, din Albion, Octav oferă câteva sfaturi, scoțând în evidență (și) pericolul care ar plana asupra ACS Petrolul ’52 dacă nu ar primi marca până pe 20 iunie 2017, dată limită impusă de FRF pentru înscrierea în viitoarea ediție a Ligii a III-a. Acest termen temporal este unul bizar, câtă vreme manșa retur a barajului de promovare este programată după patru zile! Dar asta-i altă chestiune.

Pentru cei care nu au înțeles ce este cu data cu pricina, trebuie explicat pe scurt că, fără marcă primită de la municipalitate, ACS Petrolul ’52 nu s-ar putea înscrie în competiție sub această denumire, aflată în patrimoniul Primăriei Ploiești. De aici, emoții mari pentru întâlnirea de miercuri, multiple zvonuri fiind „vinovate” de acestea. În joc a intrat și Veolia România, care le pare unora că ar da acum înapoi în ceea ce privește finanțarea Petrolului ’52, în cazul în care nu se va primi marca în timp util. Mai degrabă cred că Veolia se alătură suporterilor culorilor galben-albastre în lupta lor de a se primi scutul și denumirea de FC Petrolul. Asta deoarece, din ce-am citit, Veolia nu a condiționat vreodată susținerea materială a clubului găzarilor de primirea mărcii și a scutului. Este, în fapt, un suport acordat tuturor celor care trăiesc cu și pentru Petrolul.

Ca unul care am colaborat îndeaproape cu Octav Preda vreme de trei ani, la două publicații locale, am luat în serios cele postate de el pe cunoscuta rețea de socializare. Firește, pentru că îl cunosc foarte bine. Intrat puțin și prin lumea politică, ajungând astfel să-și facă anumite relații și să aibă acces la informații din interiorul acesteia, neștiute de marele public, semnalul de alarmă al lui trebuie tratat așa cum se cuvine. Mai precis, cu maximă seriozitate. Și este normal să fie așa, atâta timp cât edilul-șef și camarila sa face, de aproape un an, un… joc de temporizare. Ca să folosesc termeni din sportul rege. Prin temporizare arăți, de fapt, tuturor că nu vrei să construiești, ci doar să treacă timpul, ținând cu dinții de un „scor” favorabil. Cu un scop precis, evident. În fotbal e simplu, joci de regulă la o remiză albă. La ce „joacă” primarul de atâta timp rămâne însă un mister. Un mister absolut! A cerut evaluare. A găsit greu un specialist în domeniu. A trecut mult timp, astfel. L-a găsit totuși până la urmă. A solicitat un raport final. I s-a oferit, după o vreme. Ar fi venit rândul, imediat, anunțului licitației, înscrierea doritorilor de a participa și, apoi, licitația propriu-zisă. Cea în urma căreia cine dădea mai mult lua marca, sigla etc.

În condițiile în care, de un an aproape, marca e cerută DOAR de Petrolul ’52, este de anticipat că ar urma să fie și singura participantă la licitație. Care, normal, ar putea fi adjudecată oferindu-se prețul de pornire. Simplu ca bună ziua, deci. Și-atunci, de ce se anunță că se mai dorește o evaluare la… evaluare?!? Pentru ce?!? Cu ce intenție?!? Oare, marca este învelită în aur și ar fi fost subevaluată și s-ar pierde bani serioși, pe cale de consecință? Oare, singurul specialist găsit nu ar fi avut competențe reale?!? Oare, marca a fost cedată municipalității ca să facă afaceri cu ea?!? Sau EXCLUSIV pentru a nu mai ajunge pe mâna unor șmecheri? Acum se continuă… jocul de temporizare. Pentru un „investitor cu dedicație”? Așpa cum se întreabă Octav pe Facebook. Poate că răspunsul adevărat va fi aflat mâine, poate că nu. Poate că termenul de 20 iunie ar fi flexibil, poate că nu. Poate însă că, practicând „temporizarea”, se va ajunge la un efect de bumerang. Peste… trei ani, de ce nu? O sugerează tot Octav Preda. Concluzia ar fi numai una singură: NUMAI ACS PETROLUL ’52 MERITĂ SĂ PRIMEASCĂ MARCA! DE DREPT ȘI DE FAPT! ȘI SPORTIV, ȘI MORAL! ORICE ALTCEVA MIROASE AL NAIBII DE URÂT!

Statistici T5
Inline
Inline