EXAMENUL DE EVALUARE NAŢIONALĂ / Află despre petiţia pe tema „Subiectivă vs. predicativă”

Național

Redactia

Probabil că nimeni nu s-a mirat când s-a aflat că proba de Limba şi Literatura Română din cadrul Evaluării Naţionale nu a trecut fără incidente, scandalurile provocate de diverse neclarităţi şi situaţii discutabile din cadrul examenelor fiind deja uzuale. Anul acesta, subiectul privind identificarea tipului subordonatei din fraza “Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” a stârnit valuri de nemulţumire ca urmare a caracterului incert al răspunsurilor. Conform ultimelor veşti, atât variant punctată în barem (subiectivă), cât şi varianta “predicativă”, ar putea sta ca răspuns corect la acest punct, ceea ce pune Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare într-o situaţie dificilă.


În acest sens, s-a lansat deja o petiţie, promovată de peste 1000 persoane în mediul online în ultimele 24 ore, prin care se încearcă notarea corespunzătoare a ambelor variante drept “corecte”, pentru a evita o situaţie în care elevi de top s-ar vedea ratând şcolile lor preferate ca urmare a pierderii celor 6 puncte cu care era notată întrebarea. Rămâne de văzut răspunsul oficial al Ministerului cu privire la această problemă, numeroşi profesori de limba şi literatura română susţinând la rândul lor demersul.

Citeste mai departe



Statistici T5
Inline
Inline