ITM Prahova, controale de amploare la zeci de firme din judeţ

Redactia -

ITM Prahova, controale de amploare la zeci de firme din judeţ

Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a desfăşurat în perioada 29.05 – 07.06.2024, Campania Naţională pentru verificarea modului în care serviciile externe respectă obligaţiile legale şi a activităţilor de prevenire şi protecţie pe care le desfăşoară în întreprinderi/unităţi.

Obiectivele campaniei au fost:
– verificarea respectării prevederilor legale privind securitatea şi sănătatea în muncă în întreprinderile/unităţile care au apelat la servicii externe pentru desfăşurarea activităţilor de prevenire şi protecţie;

– conştientizarea angajatorilor cu privire la faptul că apelarea la servicii externe nu îi exonerează de responsabilităţile lor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM).

Inspectorii de muncă din cadrul compartimentului Securitate şi Sănătate în Muncă au verificat un număr de 60 agenţi economici şi au aplicat 4 avertismente şi 3 amenzi în valoare de 18.000 de lei.

De asemenea, au fost dispuse 148 măsuri cu termene ferme de remediere a următoarelor deficienţe constatate:
– plan de prevenire şi protecţie incomplet;
– evaluare a riscurilor necorepunzătoare;
– lipsa controalelor interne, cu informarea în scris a angajatorului privind neconformităţile;
– căi de circulaţie blocate;
– neacordare echipament individual de protecţie;
– semnalizare S.S.M. incompletă.

„Este important ca toţi angajatorii să reţină şi să conştientizeze faptul că, indiferent de domeniul de activitate, punerea în aplicare a prevederilor legale în domeniul S.S.M. reprezintă o condiţie pentru îmbunătăţirea mediului de muncă, asigurarea unor locuri de muncă sigure şi, implicit, reducerea incidenţei accidentelor de muncă şi, de asemenea, faptul că nu sunt exoneraţi de responsabilităţile lor în domeni dacă au apelat la servicii externe.

În cadrul campaniei, a fost distribuit angajatorilor un chestionar de opinie privind activitatea desfăşurată de către serviciile externe de prevenire şi protecţie în unităţile lor.

Cu ocazia acestei activităţi au fost completate 1.732 chestionare de opinie, în urma cărora s-a constatat că 1.420 angajatori, respectiv 82% din totalul respondenţilor, apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe cu care au contract ca fiind foarte bună, 267 angajatori (15,4% din totalul respondenţilor) apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe cu care au contract ca fiind bună iar 2,3% dintre respondenţi apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe ca nesatisfăcătoare sau satisfăcătoare.

De asemenea, se constată că 789 angajatori, respectiv 51,7% din totalul respondenţilor, consideră că activitatea serviciilor externe înregistrează o îmbunătăţire faţă de anii anteriori” a declarat Mihai Nicolae Ucă, inspector general de stat adjunct al INSPECŢIEI MUNCII.

 

Fotografie de la ATBO: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/245219/

❗️De pe 2 și până pe 11 august, 1️⃣8️⃣ echipe naționale, printre care și cea a României, se vor întrece la Ploiești și…

Publicată de Federatia Romana de Baschet pe Luni, 29 iulie 2024