La capătul traseului 23 pândește moartea!

Redactia -

traseu_23_1Câteva zeci de persoane care domiciliază în localitatea Strejnic se tem pentru viețile copiilor lor, nevoiți să treacă nesupravegheați peste calea ferată pentru a intra în Ploiești, după ce microbuzele de pe traseul 23 efectuează stația terminus în zona cantonului CFR de la Gara de Vest. După aproximativ un an de zile de adrese pe la instituții, oamenii au ajuns la capătul răbdării. Vor un singur lucru, prelungirea traseului!

 

Odiseea asigurării siguranței copiilor lor a început, pentru mai mulți părinți din localitatea Strejnic, încă de la finalul anului trecut. Aceștia își trimit copiii la instituții de învățământ din Ploiești, cu microbuzele care circulă pe traseul cu nr. 23 – unul dintre cele 146 atribuite operatorilor de transport persoane, desemnați câștigători în urma ședinței din data de 30 aprilie 2008, desfășurată de Agenția pentru Serviciile Societății Informaționale București la nivel național, și care ridică, în opinia nemulțumiților, mari probleme în ceea ce privește stația terminus. De la data atribuirii, firma câștigătoare efectuează 36 de curse, cu trei mașini titulare și o rezervă – conform caietului de sarcini eliberat de Autoritatea Rutieră Română Prahova- din localitatea Strejnic, unde sunt operate trei stații publice, până la Ploiești, unde este una pentru îmbarcare-debarcare, respectiv Gara de Vest – punct Canton. „Ne temem, în primul rând, pentru siguranța copiilor, pentru că nu există o trecere amenajată peste calea ferată. Ar trebui să intre în Ploiești mașinile. În urmă cu ceva timp a murit acolo o persoană”, ne-a declarat Roxana Peiciu, cea care a încercat să schimbe lucrurile trimițând o sesizare la Protecția Consumatorului.

 

De la o instituție la alta…

 

traseu_23_2Pe 11 decembrie 2012, a primit, de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova, un răspuns semnat de comisar șef CRPC Corneliu Buzu și comisarul superior Vasile Postolache, prin care era informată că întrucât cele semnalate de petentă nu sunt de competența instituției respective, sesizarea a fost redirecționată către Autoritatea Rutieră Română Prahova și Consiliul Județean Prahova – Direcția Transport Rutier Public.

Următorul răspuns a venit peste câteva luni, de unde nu se aștepta: Urmare a sesizării dumneavoastră adresată Autorității pentru Protecția Consumatorilor înregistrată cu nr. 369/18.01.2013 și redirecționată spre soluționare la ISCTR înregistrată sub nr. 22627/17.06.2013 prin care reclamați unele aspecte în activitatea de transport rutier public de persoane contra cost pe traseul județean Strejnic – Ploiești, vă comunicăm următoarele: aspectele semnalate de dumneavoastră în sesizarea de mai sus nu intră în sfera de competență a instituției noastre, acestea intră în competența Consiliului Județean Prahova, Administratorul drumului și SNCFR, în consecință vă rugăm să vă adresați instituțiilor de mai sus”, se arată în scrisoarea primită de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), pe 21 octombrie 2013!

Între timp, nemulțumiții se aderesează presei și prin intermediul publicației gazetaph.ro devine public un alt punct de vedere, formulat de Consiliul Județean Prahova, prin biroul de presă. Dincolo de prezentarea traseului, se menționează că ruta obligatorie pentru accesul operatorilor de transport persoane prin curse regulate, în municipiul Ploiești, este dată de Primăria Ploiești – Direcția de Mobilitate și Trafic Urban”.

De aici se deduce că dacă vor prelungirea traseului cu câțiva zeci de metri, solicitanții ar trebui să se adreseze municipalității. „Să facă o adresă către primarul Ploieștiului și către Consiliul Local Ploiești”, ne-a declarat și purtătorul de cuvânt al Primăriei Ploiești, Alina Istrătescu. “Vreau să subliniez că noi doar eliberăm caietul de sarcini, iar Primăria Ploiești doar aprobă în ceea ce privește intrarea microbuzelor în oraș. Oamenii ar trebui să se adreseze Consiliului Județean pentru operarea unei modificări”, ne-a spus, la rândul său, directorul ARR Prahova, Ion Marius Fenichiu.

 

Între speranță și o nouă problemă

 

În acest context încâlcit, pe de o parte se întrevede o rază de speranță în rezolvarea problemei, cu atât mai mult cu cât autoritățile tocmai ce sunt în situația de a pregăti urgent o nouă licitație pentru atribuirea traseelor din județul Prahova. Cu alte cuvinte, acum e momentul să se opereze o modificare în traseul nr. 23. Pe de altă parte, belea mare pe capul autorităților: dacă aprobă prelungirea traseului de la Canton până la Gara de Vest, de exemplu, există riscul ca la unele curse să se aștepte câteva zeci de minute la ridicarea barierei de la trecerea la nivel cu calea ferată și atunci să fie alți călători nemulțumiți. „Să se ia o măsură, să fie prelungit traseul sau modificat. Acum plătim 1,6 lei pe un bilet, dar suntem dispuși să plătim mai mult, dacă este cazul, numai să ne știm copiii în siguranță”, a spus Roxana Peiciu.

 

Au semnat, au semnalat, mai rămâne de… predat

 

Cert este că 28 de persoane au semnat o adresă de care vor ca autoritățile să țină seama. În aceasta se semnalează faptul că în zona Cantonului, unde se efectuează oprirea, “nu există trecere de pietoni, nu există pasaj peste calea ferată, nu există spațiu amenajat pentru așteptare, nu există iluminat, sunt mulți câini fără stăpân, nu există spațiu pietonal (trotuare), stația actuală se află lângă un centru de materiale reciclabile cu trafic intens de mașini de mare tonaj din ambele sensuri, stația este doar pentru acest transportator, fără a exista legătură cu alte trasee pentru alte zone ale orașului”. Mai rămâne doar să o și depună, la Primărie, la Consiliul Local…