„Lecții de viață” – O întâlnire între experiență și învățătură la Penitenciarul Ploieşti

Redactia -

„Lecții de viață” – O întâlnire între experiență și învățătură la Penitenciarul Ploieşti

În data de 23 octombrie 2025, Penitenciarul Ploiești a derulat, în parteneriat cu Liceul Tehnologic de Servicii „Sfântul Apostol Andrei” din județul Prahova, activitatea psihologică intitulată „Lecții de viață”, parte integrantă a Campaniei de prevenire a criminalității și de facilitare a reintegrării sociale a persoanelor private de libertate.

Acțiunea s-a înscris în demersurile instituției privind aplicarea Strategiei naționale de reducere a recidivei 2025–2029, având ca obiectiv major creșterea gradului de conștientizare cu privire la efectele comportamentelor deviante și la importanța respectării legii.

Activitatea s-a desfășurat sub coordonarea doamnei comisar șef de poliție penitenciară dr. Cristina Magdalena Toma – Director Adjunct Reintegrare Socială la nivelul Penitenciarului și a reunit persoane private de libertate și elevi ai liceului partener, într-un cadru deschis dialogului, reflecției și învățării prin experiență directă.

Pe parcursul întâlnirii, deținuții selecționați – persoane care au manifestat dorința de schimbare și capacitate de autoanaliză – și-au împărtășit propriile experiențe de viață, vorbind cu sinceritate despre consecințele faptelor comise, dificultățile privării de libertate și lecțiile învățate în urma greșelilor.

Elevii s-au arătat curioși, receptivi și profund impresionați de poveștile de viață ascultate, adresând întrebări și participând activ la dezbaterea moderată de specialiștii penitenciarului. Dialogul autentic a contribuit la înțelegerea impactului alegerilor personale asupra propriei vieți, dar și la formarea unei atitudini responsabile față de lege și comunitate.

Prin această inițiativă, Penitenciarul Ploiești a urmărit prevenirea comportamentelor delincvente în rândul tinerilor, pozitivarea imaginii instituției penitenciare și sprijinirea reintegrării sociale a persoanelor private de libertate. Activitatea a fost susținută prin mijloace interactive, discuții libere și exerciții de reflecție – menite să stimuleze empatia, înțelegerea și asumarea responsabilității personale.

La finalul întâlnirii, atât elevii, cât și cadrele didactice au subliniat valoarea educativă și emoțională a proiectului, remarcând curajul și sinceritatea persoanelor private de libertate care au ales să vorbească despre propriile greșeli în scopul prevenirii lor la alții.