Lucrări la gaze în Ploiești / Nemulțumire pe “frontul” de Est

Redactia -

Lucrări la gaze în Ploiești / Nemulțumire pe “frontul” de Est

Cine vine pentru prima dată în contact cu Estul Ploieștiului în această perioadă ar putea crede că amintirea zilelor din cel de-Al Doilea Război Mondial încă îi mai bântuie pe localnici, care sapă tranșee la infinit. Din fericire, nu este vorba despre așa ceva. Din păcate, reabilitarea rețelei de distribuție a gazelor naturale – căci acesta este scopul lucrărilor de excavații-, are neajunsurile ei, pe care unii nu le trec cu vederea.

 

 

Pe 9 octombrie, municipalitatea ploieșteană a bătut palma cu societatea Distrigaz, pentru demararea lucrărilor de reabilitare a rețelei de gaze prin înlocuirea și sitematizarea conductei de gaze naturale cu schimbarea regimului de la joasă presiune la medie presiune, în zonele Mihai Bravu, Buna Vestire, Democrației, Lupeni, Centru. Dorința autorităților și a furnizorului era ca prin realizarea acestor lucrări să se securizeze și să se îmbunătățească alimentarea cu gaze naturale în municipiu și să se elimine toate problemele pe care locuitorii le întâmpină în sezonul rece, cu presiunea gazelor. Rețeaua de gaze supusă reabilității în Estul Ploieștiului are o lungime de 48 kilometri, iar lucrările care se execută vor avea o garanție de 40 de ani.

Conform datelor tehnice oferite de Primăria Ploiești, înțelegerea dintre municipalitate și societatea Distrigaz vizează două teme de proiectare. Prima: „Înlocuire și sistematizare conducte și instalații de racordare gaze naturale cu schimbarea regimului de presiune din JP în MP în zona I (cuprinsă între str. B.P. Hașdeu și str. Lupeni) municipiul Ploiești, cu conducte și instalații de racordare MP din PE100SDR11”. Lungime totală a rețelei propuse pentru reabilitare este 12.688,5 ml CND + 6.686 ml BRANS = 19.374,5 ml (CND+BRANS).

La capitolul Cerințe de proiectare” – conductele propuse a se interveni asupra lor sunt cele de pe străzile: Bălcescu Nicolae, Ștefan cel Mare, 13 Decembrie, Alexandru Lăpușneanu, Anul 1848, Ardealului, Bârsei, Basarabescu A. Ion, Doctor Bagdasar, Bistriței, Călmățui, Cavalului, Covurlui, Cumpătul, Democrației, Glinca Alexandru, Golești, Hașdeu Bogdan Petriceicu, Ialomiței, Ioachimescu Andrei, Iorga Nicolae, Jianu, Lăcrămioarei, Levănțica, Libelului, Lupeni, Miciurin, Milcov, Naiului, Novac, Piscului, Porumbescu Ciprian, Predeluș, Rarău, Semenicului, Simache Nicolae, Siret, Spătari, Stanian Radu, Stere Constantin, Sudorului, Teleajen, Viorii, Lupeni – existentă.

A doua temă de proiectare constă în înlocuirea și sistematizarea conductelor de distribuție și branșamente gaze naturale cu schimbarea regimului de presiune din JP în MP, în Zona Buna Vestire, cuprinsă între străzile Lupeni și Mihai Bravu, municipiul Ploiești, cu țevi din PE100SDR11”. Lungimea totală este de 18.790 ml, iar străzile supuse intervenției sunt Albești, Albișori, Alexandrescu Grigore, Alexandru cel Bun, Aman Theodor, Anghel Poet, Arcași, Armași, Aron Vodă, Avântului, Avram Iancu, Doctor Bagdasar, Bicaz, Boian, Vornic Boldur, Branului, Brateș, Buna Vestire – cu 4 secțiuni, Calabreaza, Cerașului, Chindiei, Clăbucet, Clujului, Concordiei, Corabiei, Coștilei, Covurlui, Diligenței, Dorobanți, Fântânele, Freamătului, Fructelor, Ghica Ion, Ghilcoș, Globului, Grădinari, Grăniceri, Graur, Grâușorului, Pictor Iscovescu – 2 secțiuni, Izvoare – 2 secțiuni, Mălinului, Profesor Doctor Marinescu Gheorghe, Nicovalei, Olimpului, Oțelului, Periș, Petru Mușat, Plevnei, Puțul Cu Apă Rece, Corlătești, Râfov – 2 secțiuni, Profesor Doctor Rainer, Rareș Vodă, Roșiori – 2 secțiuni, Ruginoasa, Salvador, Sever Axente, Sion Gheorghe, Șirianu Ion Rusu, Soveja, Spătari – 2 secțiuni, Steluțelor, Stupilor, Tinerimii, Tocilescu Grigore, Tomis, Turnătorului, Edriște Năsturel – 2 secțiuni, Ulmului, Vânători, Zănoaga, Zorilor.

 

Vocea străzii

 

vox_1„Au săpat de-au distrus orașul… Sunt gropi, pietre, distrugi mașina… Sar pietrele în tabla mașinii, nu conduci confortabil… Vor asfalta când vine frigul și va fi asfaltul prost” – foto 1


„E sub orice critică! Toată vara au stat la umbră și acum îți rupi mașinile prin gropi. Plătesc impozit și la casă și la mașină și mi-e milă de ea…” – Cristina Ilie

 

„Strică tot, au zăpăcit tot orașul; asta trebuia făcută vara, nu acum” – Mihai Ion

 

vox2„Am o părere foarte proastă despre cum s-a lucrat. Sunt zone unde drumul e terminat. Mașinile le urcă pe trotuar din cauza drumului prost și eu nici acolo nu mai am loc să circul cu bicicleta Drumul e prost, iar pe trotuar nu am loc și stric și roata” – foto 2


„Cred că sunt necesare, altfel ce rost avea să strice atâtea străzi? Probabil se mai tasează pământul și apoi vor astupa” – Stelian Răduță

 


vox3„Trebuiau făcute mai în vară, nu acum, când vine iarna. Sapă și le lasă așa…, mai ales prin Dorobanțu e jale…” – foto 3


„Se vede praful pe mașină! Asta e părerea pe care o am despre lucrări… Puteau să bage beton, să astupe, că au terminat…” – Adrian Enescu



vox4„Au terminat orașul… Cine l-a făcut pe acesta primar? În loc să facă străzile de la început, fac pe bucăți. Cartierul Mihai Bravu e făcut varză, nu mai e o stradă întreagă” – foto 4

 

„Au făcut treaba repede, la început, adică au săpat, au montat și totul părea în regulă. Dar de vreo trei săptămâni nu au mai venit ca să pună asfalt peste gropile astupate și pământul a început să se lase, pietrele să se împrăștie… Acum au venit și au săpat iar, că răsufla conducta…” – Valeria Rădulescu


vox5„Se circulă… Într-un loc au săpat și au ținut împrejmuit cred că o săptămână… Fac pariu că prin Mihai Bravu vor mai săpa o dată la primăvară, ca să schimbe bordurile” – foto 5