O coregrafie mult mai de preţ decât cei 2.000 de euro cheltuiţi pentru a o pune în scenă

Redactia -

Au trecut deja cinci zile de la super-show-ul făcut de galeria Petrolului, la ceea ce s-a sperat că urma să fi fost derbiul cu Steaua, iar ecourile referitoare la fabuloasa coregrafie a fanilor „lupilor” încă nu s-au stins. Vineri, 5 august 2012, pe www.prosport.ro, s-au oferit detalii cu privire la modul în care a fost concepută, ce a însemnat şi cât a costat. Prima coregrafie 3 D de pe o arenă din România, cea de pe noul „Ilie Oană”, a avut drept temă rezistenţa Ploieştiului în faţa bombardamentelor din anul 1943, atunci când oraşul nu a putut fi distrus de desantul bombardierelor străine. Ponrind de la acest episod din istoria dramatică a oraşului, fanii au dorit să sugereze, printr-o coregrafie de excepţie, coroborată cu imaginile de arhivă rulate pe cele două tabele, că şi Petrolul va rezista cu brio atacurilor Stelei, liderul la zi al ierarhiei Ligi I, ca şi altor rivale dintotdeauna. Că pe teren s-a… înţeles altceva atunci, asta e deja altă discuţie!

„Ploieştiul nu a căzut nici în urma atacului din al Doilea Război Mondial şi nu se va preda nici contra unor echipe precum Steaua, Dinamo sau Rapid” – a declarat, pentru „ProSport”, unul dintre liderii galeriei Petrolului. Ceea ce ar fi şi fost de dorit, mai ales prin permanentele încurajări ale fabuloşilor săi suporteri! În faţa a 14.000 de spectatori, fanii au pus la cale o coregrafie cu trei avioane de carton, care au „zburat” pe deasupra peluzei, unul după altul, în zgomotul asurzitor al bombelor aruncate asupra oraşului de cele adevărate, surprinse pe peliculă. Imediat, mai mult de trei sferturi din peluza I s-a acoperit cu un banner imens, în tonurii cenuşii, ilustrând bombardamentul asupra principalelor obiective economice ale oraşului. De sub pânza uriaşă s-a auzit corul înălţător al miilor de ultraşi, care a emoţionat pe toată lumea prezentă. Apoi, odată retras bannerul şi tunul de ripostă, desenat pe un carton, cu ţeava luminată în vârf, au apărut zeci de steaguri galben-albastre, iar vocile fanilor s-au auzit până la ieşirile din Ploieşti, acoperind cu totul galeria Stelei. A fost ceva de vis, care a costat numai 2.000 de euro, bani culeşi şi din donaţiile de la porţie stadionului, depuse în cutii speciale, cheltuielile fiind justificate cu chitanţe postate pe forumul fanilor petrolişti, www.doarpetrolul.ro. Pentru ca totul să iasă perfect duminica trecută, a fost angajat un pictor, a cărui operă merită toate felicitările, atât pentru pânză uriaşă, cât şi pentru cea mai mică, dar mai lată – în aceleaşi tonuri, având inscripţionat în limba engleză textul referitor la numele de cod al operaţiunii de bombardare a Ploieştiului. Viittorul prilej al unei alte creaţii formidabile a galeriei „lupilor” va fi derbiul cu Dinamo, din retur. Deci, va fi timp desatul pentru a se găsi o altă idee la fel de inspirată sau, poate, şi mai şi. Succes, ultraşilor!