Parteneriatul public-privat, șansa cvasi-unică, din prezent, a creșterii numărului de performanțe din sportul prahovean

Dragos Trestioreanu -

Parteneriatul public-privat, șansa cvasi-unică, din prezent, a creșterii numărului de performanțe din sportul prahovean

Într-un moment în care societățile comerciale private parcurg etapele dure ale unei crize economice care pare fără de sfârșit, rezistând cu greu pe linia de plutire, patronarea exclusivă a unor echipe sportive a devenit aproape imposibilă. Situație în care singura șansă rămâne un parteneriat public-privat. Dar legea nu permite unui club particular de prim eșalon să fie susținut financiar din bani publici. În schimb, există această permisiune, în sens invers, pentru un club municipal. Unul care poate atrage suport particular. Firește, dacă și vine în întâmpinarea mediului privat cu o ofertă atrăgătoare. În sport, asta înseamnă fie performanțe onorante, actuale, fie o bază de construcție promițătoare pentru un viitor nu prea îndepărtat.

În Ploiești, odată cu impasul în care se află SC FC Petrolul – societatea care patronează echipa de fotbal din Liga 1 Orange -, impas dovedit de situația financiară precară ce-a afectat, material și uman, efectivul „lupilor”, conducând astfel la clasarea pe ultimul loc al ierarhiei, atât la finele sezonului regular, cât și acum, în play-out, speranțele iubitorilor de sport se îndreaptă spre un alt club. Este vorba despre cel al municpalității. Lărgindu-și aria disciplinelor sportive, CSM Ploiești le propune, în prezent, firmelor private, conform siteului oficial al său, www.csmploiesti.ro, o paletă largă de oportunități de a-și face publicitate în media scrisă, audio și vizuală. Primele rezultate concrete ale succesului mersului în întâmpinarea sectorului particular au și apărut la CSM. Pe cale de consecință, câteva societăți au și optat pentru sponsorizarea diferitelor echipe ale clubului ori a diverselor secții din cadrul acestuia. Printre ele, interesant, și cea care-i actual administrator judiciar al SC FC Petrolul, în cadrul procesului de insolvență.

Cu un buget apreciat – vezi siteul mai sus-menționat – drept rezonabil pentru anul în curs, alocat de către municipalitate și aprobat de Consiliul Local Ploiești, actuala conducere interimară a înțeles că, pentru rezultate sporite, ca și pentru asigurarea unui viitor performant cert, este nevoie totuși de mai mulți bani. Acei bani în plus nu vin singuri la club, desigur. Obligatoriu trebuie mers în căutarea lor. Iar cum nimeni nu dă bani de dragul… ochilor frumoși, CSM Ploiești își prezintă, în scris, pe site, ofertele pentru fiecare secție sportivă a sa. Evident, cea mai atractivă este cea de la echipa de handbal feminin, singura a clubului ce-ar putea evolua, în sezonul viitor, într-o cupă europeană. Tentantă este însă și trupa de baschet masculin, serios întărită înaintea turneului semifinal, aflat în plină desfășurare. S-a demonstrat deja că efortul financiar pe termen scurt, făcut cu înțelepciune, a și dat roade, noua trupă bifând succese pe linie. De altfel, în amintirea ultraperformantei CSU Asesoft, de care cu siguranță nu a uitat niciun om de afaceri din Ploiești sau Prahova, alăturarea numelui firmelor locale de o mai mult ca sigură viitoare combatantă din Liga Națională ar fi o mutare de succes.

Se poate, și în criză, ca puțin cu puțin să facă… mult. Iar, apoi, întregul să concureze la progres. Este vorba, de fapt, despre un raport contractual în care ambele părți au numai de câștigat. Sportivii în privința pregătirii și a rezultatelor decurgând din aceasta, iar sponsorii, pe planul notorietății, în fapt scopul acordării unei sponsorizări. Cum alte tentații de acest gten nu prea mai apar la orizont, s-ar putea ca, în scurtă vreme, clubul sportiv al municpalității să devină aproape unica șansă a unei firme de a-și face publicitate în mod deștept și cu beneficii rapide. Rămâne acum de văzut cine va percuta mai iute. Și, mai ales, câți vor înțelege că este foarte bine să-ți asociezi imaginea cu un club aflat în ascensiune. Loc este pentru toată lumea, și pe panourile publicitare din săli și arene, și pe echipamentul sportivilor!