Ploieștenii cu mari probleme materiale, așteptați cu cereri pentru sprijin la Primăria Ploiești
Daniel Dimache -
Primăria Municipiului Ploiești, prin Administrația Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești, informează cetățenii municipiului nostru că, acordă ajutor persoanelor fizice care beneficiază de sprijin material sub formă de tichete sociale emise pe suport electronic.
Personalul Serviciului Protecția Copilului și Familiei din cadrul Administrației Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești primește cererile și declarațiile pe propria răspundere a persoanelor fizice, care urmează să beneficieze de sprijin material sub formă de tichete sociale emise pe suport electronic, prevăzute la art. 9 alin. (4) din Ordonanța de urgență nr. 63/09.05.2022, respectiv din partea familiilor cu copii care nu beneficiază de alocație pentru susținerea familiei, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c) și d) din ordonanță, după cum urmează:
- familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
- familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.
De sprijin material sub formă de tichete sociale emise pe suport electronic, beneficiază și persoanele fără adăpost aflate, după caz, în evidență sau care au depus cererea și declarația pe propria răspundere, prevăzute la art. 9 alin. (4) din ordonanță.
Documentele care vor fi atașate cererii sunt următoarele :
- I., C.I., C.I.P., pașaport;
- Certificat de naștere copii;
- Certificat de căsătorie, după caz;
- Certificat de deces, după caz;
- Sentință/Certificat de divorț, după caz;
- Hotărâre judecătorească prin care soțul/soția este declarat/declarată dispărut/dispărută, după caz;
- Hotărâre judecătorească de plasament, după caz;
- Alte documente, după caz.
Pe baza cererilor și a declarațiilor pe propria răspundere, depuse în condițiile art. 9 alin. (4) din O.U.G. nr. 63/2022, personalul Serviciului Protecția Copilului și Familiei întocmește situația centralizatoare a familiilor ce îndeplinesc condițiile de acordare a sprijinului, și a persoanelor fără adăpost aflate, după caz, în evidența sa, sau care au depus cererea și declarația pe propria răspundere.
Distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde se face la domiciliul beneficiarilor, cu confirmare de primire, prin Compania Națională „Poșta Română” — S.A.
În cazul persoanelor fără adăpost, distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde se face de către Compania Națională „Poșta Română” — S.A. la Administrația Serviciilor Sociale Comunitare Ploiești și vor fi distribuite prin grija acesteia, pe bază de tabel nominal, care se transmite ulterior Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A.