PNL Prahova: Proiectul de taxare a locurilor de parcare de la blocuri poate genera conflicte între ploieşteni

Redactia -

PNL Prahova: Proiectul de taxare a locurilor de parcare de la blocuri poate genera conflicte între ploieşteni

PNL Prahova ia atitudine cu privire la proiectul lansat de către Primăria Ploieşti privitor la procedura de introducere a unei taxe pentru locurile de parcare de la blocuri. Liberalii au constatat o serie de nereguli şi deficienţe ale proiectului. Iată cum sună comunicatul de presă al PNL Prahova, semnat de către Mircea Roşca – preşedinte PNL Prahova şi Nicolae Alexandri, preşedinte PNL Ploieşti:


Ca urmare a multor semnale, pe care le-am primit de la ploieşteni pe această temă, am studiat cu atenţie Proiectul de Hotărâre „privind organizarea şi atribuirea locurilor de parcare din parcările condominiale (de reşedinţă) amenajate pe domeniul public şi privat al municipiului Ploieşti”, aflat în dezbatere publică pe site-ul Primăriei.

După analizarea Proiectului, dar şi a documentelor care au stat la baza acestuia, am remarcat câteva aspecte care pot genera situaţii conflictuale între ploieşteni. Pentru că această hotărâre va avea efecte pe termen lung asupra comunităţii, iată care sunt problemele care, credem noi, ar trebui fie rezolvate în mod obligatoriu înainte de adoptarea Hotărârii:

1. Am constatat că nu există date statistice, cu privire la numărul autoturismelor deţinute de membrii fiecărei asociaţii de proprietari. Totodată, nu există niciun document care să arate consultarea cu asociaţiile de proprietari.

2. Câte locuri de parcare „condominială” există sau se estimează a se crea pentru fiecare asociaţie în parte?

3. Există proiecte gata finalizate pentru noile locuri de parcare (cu toată documentarea obligatorie necesară) astfel încât, să nu atribuim sau să licităm nişte locuri de parcare pentru a căror amenajare beneficiarii vor trebui să aştepte luni, sau chiar ani?

4. În Proiectul supus dezbaterii publice, există mai multe referiri la ceea ce se întâmplă în cazul în care numărul locurilor de parcare este „mai mare sau egal” cu numărul autovehiculelor deţinute de proprietari. Se mai spune că, în cazul în care sunt mai puţine locuri decât autoturisme, „vor fi organizate licitaţii”. Am constatat, în schimb, că nu există nicio reglementare care să clarifice ce se întâmplă cu cei care pierd licitaţiile. Întrebare: ce se întâmplă cu proprietarii de autovehicule aflaţi în această situaţie?

5. Nu există reglementări clare în ceea ce priveşte situaţia ploieştenilor care deţin maşini de serviciu. Vorbim despre un segment activ al populaţiei, aducător de plusvaloare şi profit comunităţii, care nu trebuie ignorat sau „pedepsit” pentru că are maşină „de firmă”. Mă refer în mod explicit la angajaţii care au primit în folosinţă de la angajatori maşini sub „3,5 tone”.

6. Pentru situaţia, frecvent întâlnită, în care un proprietar primeşte în vizită mai mulţi prieteni din Ploieşti, sau din alte localităţi, nu există nicio prevedere legată de asigurarea unor locuri de parcare speciale pentru astfel de situaţii.

Acestea sunt cele mai importante aspecte care ar trebui lămurite de către executivul Primăriei Ploieşti, înainte de a supune Hotărârea la vot în Consiliul Local. Consider că această Hotărâre trebuie atent studiată şi este bine să nu fie tratată superficial.

Închei, atenţionând în mod expres că am avut discuţii, atât cu domnul viceprimar Iulian Teodorescu, cât şi cu grupul consilierilor locali PNL Ploieşti, care nu vor adopta Hotărârea înainte de a fi aduse aceste clarificări.