Programul Rabla pentru motociclete şi scutere este lansat în acest an

Daniel Dimache - Știri

Programul Rabla pentru motociclete şi scutere este lansat în acest an

Marți, 11 februarie a.c. a avut loc o conferință de presă la Ministerul Mediului. Costel ALEXE Ministrul Mediului şi Mircea FECHET Secretat de Stat, au anunţat faptul că începând din 2020 achiziția de motociclete este inclusă în programul RABLA clasic si programul RABLA PLUS.
Astfel voucherul pentru casarea unei masini si achizitia unei motociclete/scuter este de 3.500lei, iar ecovoucherul pentru scutere şi motociclete electrice este de 3.000 lei. Prin cumularea mai multor voucere se poate ajunge la un suport din partea statului de 2.000 euro la achiziţia unui scuter sau motocicletă electrică.

Istoric RABLA MOTO
În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În acest demers, motoADN reprezintă vocea şi interesele a peste 8.000 de persoane care au semnat petiția de susținere a implementării programului RABLA MOTO. Proiectul beneficiază și de susținerea activă a numeroase asociații și cluburi moto.
În esență, motoADN a susținut ca voucherele RABLA, obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Este foarte important de menționat ca studii europene arată ca folosirea scuterelor sau a motocicletelor în deplasarea urbana are un impact pozitiv major asupra mediului :
– direct prin faptul că un scuter/motocicleta cu motor termic este cu 20% mai puţin poluant faţă de o maşină electrică și cu 50% mai puţin poluantă față de o mașină cu motor termic.
– Indirect prin faptul ca trecerea de la maşină la scuter face ca timpii de staţionare în trafic a maşinilor să scadă astfel că se va reduce timpul în care acestea stau cu motorul pornit şi poluează.

Din acelaşi studiu european reiese că impactul indirect este de 4 ori mai mare decât impactul direct – acest lucru vă poate da o imagine clară asupra importanţei folosirii acestui mijloc de deplasare în interiorul oraşelor mari.