Vezi ce răspunde operatorul de termie întrebărilor UAP Prahova și ce ne asteaptă

Daniel Dimache -

Vezi ce răspunde operatorul de termie întrebărilor UAP Prahova și ce ne asteaptă

La întâlnirea de astăzi dintre Eugen Cristescu, președintele UAP Prahova și Mihai Savin, SC Termoficare Prahova SA, primul i-a adresat celui de-al doilea o serie de întrebări legate de posibilitatea reluării furnizării apei calde la apartamentele din municipiul Ploiești legate la sistemul de termoficare al orașului.

 

Va prezentam intrebarile UAP Prahova:

1. In cat timp se va relua furnizarea de apa calda in Ploiesti si care au fost problemele reale care au condus la sistarea livrarii apei calde?
2. Ce metoda ati decis sa folositi pentru a acoperi necesarul de apa calda in Ploiesti: solutia alternativa si in paralel refacerea CAF 2( pentru care optam in vederea eliminarii problemelor in viitor)? Sau alta varianta?
3. Astazi ati avut discutii cu prefectul judetului. Ce a rezultat in urma lor, care sunt solutiiile ?
4. Exista disponibilitate din partea SC Termoficare Prahova pentru a achita contravaloarea inchirierii CAF mobile Bosch macar pe o perioada de 6 luni pentru refacerea in cele mai bune conditii a CAF 2?
5. A circulat o informatie oficiala cum ca SC termoficare Prahova a notificat partenerul ADI Termo Prahova ca de la 1 iulie a inchiriat deja si pus in functiune solutia alternativa pentru livrarea apei calde si refacerea CAF 2, respectiv inchirierea celor doua CAF Mobile Bosch. Care este realitatea pentru ca ulterior aparitiei informatiiei in spatiul public, au circulat alte informatii contradictorii?
6. S-a reziliat contractul cu ADI Termo Prahova asa cum a afirmat in spatiul public, chiar astazi, presedintele CJ Prahova, d-ul Iulian Dumitrescu? Daca da, in ce mai consta implicarea dvs pentru asigurarea continuitatii conform contractului si pe ce perioada de timp?
 
 

Iata raspunsurile:

  1. Situația precară a singurei surse de furnizare a apei calde din platforma CET Brazi, constatată de specialiști și autoritățile competente în domeniu, a fost motivul real care a condus la sistarea livrării apei calde în Municipiul Ploiești. Astfel pentru a garanta siguranța în operare, datorată stării tehnice critice a Cazanului de Apă Fierbinte 2 (CAF 2), este necesară repararea de urgență a acestuia. Tehnic, reluarea furnizării de apă caldă în Ploiești va fi posibilă după repararea CAF-ului menționat și avizarea de către autoritățile competente și a autorității contractante. Estimarea acestui proces este de 30 de zile de la data avizării.
  2. Întrucât la acest moment nu ne-a fost predată nici o altă sursă de producere a apei calde pe platforma CET Brazi, în perioada de reparare a CAF 2 nu se poate asigura necesarul de apă caldă în Municipiul Ploiești. Pe termen lung, conform planului de investiții, a fost prevăzută instalarea de motoare termice în cogenerare de înaltă eficientă și reducere a emisiilor, pentru asigurarea serviciului.
  3. Deocamdată nu au fost conturate soluții imediate și reale. Discuțiile continuă cu toate instituțiile publice implicate.
  4. Termoficare Prahova S.A. este dispusă să susțină acest demers (finanțarea închirierii), cu asumarea în scris a acoperirii costurilor contractuale, din partea Concedentului.
  5. Termoficare Prahova S.A. a informat la data de 30.06.2022, ca și soluție alternativă, că a fost încheiat un contract de închiriere a două Cazane de Apă Fierbinte Mobile (CAF Mobile). Această soluție nu a fost implementată în absența unei asumări a Concedentului.
  6. La data de 2 august a fost primită notificarea de reziliere care a produs efecte juridice imediate. Obligația noastră legală este să continuăm activitatea pentru maxim 90 de zile în condiții contractuale aplicabile ambelor părți.

 

Detalii legate de această întâlnire le puteți găsi pe situl UAP Prahova.